نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که آهسته راه رفتن به احتمال زیاد خطر مرگ زودرس را افزایش خواهد داد، در جریان این مطالعه همچنین مشخص شد که افرادی که سریع‌تر راه می‌روند غالبا عمر طولانی‌تری خواهند داشت و مقاومت بدن‌شان در برابر عوامل بیماری‌زا افزایش خواهد یافت.

پیاده روی

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: محققان بریتانیایی دریافتند اگر افراد با سرعت آهسته‌ راه بروند، احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی، سرطان یا علل دیگر درطول  ۱۰ سال در آن‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش روزنامه سان، محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند تحرک بدنی سریع بیرون از خانه می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند. دکتر جاناتان گلدنی، از دانشگاه لستر، درباره تاثیر پیاده روی سریع گفت: ما افرادی را که پیاده راه می‌روند تشویق می‌کنیم تا در صورت امکان سرعت خود را افزایش دهند، زیرا این امر ممکن است امید به زندگی آن‌ها را بهبود بخشد. همانگونه که در تحقیقات قبلی نشان داده شده است، فعالیت بدنی مزایای متعدد دیگری نیز دارد.

به گفته دکتر گلدنی، پزشکان باید از بیماران خود بپرسند که چقدر سریع راه می‌روند، زیرا شیوه پیاده روی بیماران می‌تواند چیزهای زیادی در مورد احتمال خطر مرگ آن‌ها به پزشک‌شان بگوید، همچنین با اطلاع از شیوه پیاده‌روی بیمار، پزشک می‌تواند وی را در زمینه انتخاب استراتژی‌های جدید برای جلوگیری از مرگ زودهنگام راهنمایی کند.

با این مدل پیاده روی عمر خود را افزایش دهید | پیاده روی سریع چه فوایدی دارد ؟

پیش‌تر و در جریان تحقیقات قبلی نشان داده شد که هرچه بیشتر راه بروید، خطر مرگ کمتر شما را تهدید خواهد کرد، حتی اگر کمتر از ۵ هزار گام در روز راه بروید. آخرین مطالعه درباره پیاده‌روی در مجله « Progress in Cardiovascular Diseases» (پیشرفت در عوارض قلبی و عروقی) منتشر شده است. در جریان این مطالعه، محققان داده‌های ۳۹۱ هزار و ۶۵۲ بریتانیایی ۳۸ تا ۷۳ ساله را تجزیه و تحلیل کردند.

در این تحقیق از مشارکت کنندگان پرسیده شد که چقدر سریع راه می‌روند؟ داده‌های این افراد و وضعیت سلامت آن‌ها به‌ طور متوسط طی ​​۱۲ سال پیگیری شد تا محققان متوجه شوند، تا چه حد شیوه‌های مختلف پیاده‌روی در خطر مرگ آن‌ها تاثیر دارد.

حدود ۲۲ هزار ۴۱۳ نفر در طول دوره مطالعه جان خود را از دست دادند. افرادی که تند راه می‌رفتند به دلیل بهبود در وضعیت عملکرد قلب‌شان به طور قابل توجهی کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ قرار گرفته و جان خود را در این ۱۲ سال از دست داده بودند. دکتر گلدنی گفت: «تا آنجا که ما اطلاع داریم، در تحقیقات قبلی مقایسه‌ای بین خطر مرگ ناشی از سرطان، عوارض قلبی و عروقی  و سایر علل بیماری‌زا با سطوح مختلف سرعت راه رفتن، هرگز انجام نشده بود.

این استاد دانشگاه لستر گفت: در حالی که ما کاهش در هر سه علت مرگ را در افرادی که در زمان پیاده‌روی گام‌های تندتر یا متوسط برمی‌داشتند، ​​مشاهده کردیم، بزرگترین کاهش خطر مرگ در شرکت‌کنندگان مرد مسن‌تر دیده شد. آنان خطر مرگ به علل دیگر را نیز پشت سر گذاشته بودند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 798799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انگلیس روباه است IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 2
    محققان بریتانیا غلط کردند با سیاست مدار هاشون . پیاده روی هم آهسته یعنی حداقلی و تند برای همه مفید است
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      2 0
      حالت خوب نیستا