شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمدرضا شجریان که چندی پیش، در شورای عالی خانه موسیقی پیشنهاد برگزاری همایشی درباره سازسازی را داده بود، سازهای خود را در همایش دو روزه کانون سازسازان خانه موسیقی به نمایش خواهد گذاشت.

غلامرضا میرهاشمی، رئیس کانون سازسازان خانه موسیقی ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: این همایش در ساعت 10صبح تا 8 شب روزهای 30 و 31 ( چهارشنبه و پنج شنبه) اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و قرار است سازهای ابداعی کلیه سازسازان کشور در این گردهمایی دو روزه به تماشا گذاشته شود.

میرهاشمی همچنین از برگزاری میزگرد و سخنرانی در ساعت 16 روز پنج شنبه 31 اردیبهشت خبر داد و گفت: در این مراسم قرار است برخی از استادان و سازسازان به ایراد سخنرانی و پرسش و پاسخ با حاضران وعلاقه‌مندان به موسیقی و سازسازی بپردازند.
میرهاشمی از مبدعان سازها و ملزومات جدید دعوت کرده است تا ابداعات و نوآوری های خود را برای ارائه در نمایشگاهی دو روزه به این کانون معرفی کنند و سازهای خود را به نشانی ساختمان شماره دو خانه موسیقی واقع خیابان صبای جنوبی ساختمان آفتاب ، طبقه دوم مراجعه کنند.

آن دسته از سازندگان و هنرمندانی که در طول فعالیت های خود دست به نوآوری و ابداعاتی در زمینه سازهای موسیقی زده اند، می توانند برای ارائه و معرفی فعالیت خود، در نمایشگاه دو روزه ساز خانه موسیقی شرکت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین پیش از این محمد رضا شجریان در سخنانی سازسازان را به دلیل داشتن روحیه محافظه کارانه به چالش کشاند.[برخی سازسازان نجاران خوبی‌آند]

از سوی دیگر در نشست سه دهه سازسازی که در همایش بررسی سه دهه موسیقی جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، چند تن از سازسازان شناخته شده کشور به ایرادهای شجریان پاسخ دادند.[گزارش همشهرِ‌ی آنلاین از نشست تحول سازسازی]

اما این مجادله به این جا ختم نشد، چرا  که باز هم شجریان در میزگردی به ابهامات مطرح شده درباره دیدگاه‌هایش پاسخ داد.[زخمه دوباره استاد آواز بر ساز ایرانی]

به نظر می‌رسد برگزاری این همایش فرصتی مغتنم است برای سازسازان و اهل موسیقی و شجریان که بتوانند رودر رو و بی واسطه دیدگاه‌های خود را درباره سازسازی و ابداعات در ساز مطرح کنند.

کد خبر 79866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز