مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برنامه‌های ویژه برگزار می کند.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون فرهنگی این سازمان گفت: راه‌اندازی فرهنگسرای موقت کتاب، تور رایگان بازدید شهروندان از نمایشگاه، کارگاه آموزشی فرایند تأمین و نشر، برپایی خیابان هنر،عرضه کتاب دستاوردهای جشنواره اوقات فراغت، انتشار کتاب مترو ، کتاب اتوبوس ، راهنمای کتابخانه‌های شهرداری و ثبت نام رایگان برای عضویت در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تشکیل می دهد.

محمد مشاری افزود: فرهنگسرای موقت کتاب همچون سال گذشته با هدف معرفی ظرفیت‌های شهرداری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی احداث می‌شود و برنامه‌های آن  در چند بخش نمایشگاهی و برنامه‌های فرهنگی- ترویجی ارائه می شود.

وی به تشریح برنامه های این فرهنگسرای موقت پرداخت و افزود: دربخش نمایشگاهی‌، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری فعالیت‌ها و اقدامات خود را در حوزه کتاب به نمایش می گذارند، همچنین فرهنگسراها نیز در این زمینه فعال خواهند بود.

مشاری یاد آور شد: مسابقات فرهنگی هنری، نشست‌های تخصصی اهل قلم و کارشناسان حوزه نشر، نمایش فیلم، اجرای تئاتر و کارگاه آموزشی نیز در این فرهنگسرای موقت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از تور بازدید نمایشگاه برای شهروندان تهرانی خبر داد و تصریح کرد: این تمهید به صورت رایگان است و در چندین نقطه از شهر، بازدید کنندگان به نمایشگاه انتقال ‌داده می شوند.

کارگاه آموزشی فرایند تأمین و نشر کتاب در فرهنگسرای کتاب  از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مشاری به آن اشاره دارد: این کارگاه با هدف شناسایی فرایند تولید و نشر کتاب به بازدید کنندگان اجرا می‌شود. به گفته مشاری، برپایی خیابان هنر با موضوع کتاب و عرضه کتاب دستاوردهای جشنواره اوقات فراغت سال گذشته در زمینه کتابخوانی از دیگر برنامه های این فرهنگسراست.

وی همچنین به انتشار «کتاب مترو» و «کتاب اتوبوس» به مناسبت نمایشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه این کتاب ها، راهنمای کتابخانه‌های شهرداری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

مشاری فضای فرهنگسرای کتاب را در حدود هزار متر مربع تخمین زد و افزود: پیش بینی می‌شود دراین فضا 25 غرفه طراحی می‌شود.

وی در پایان از ثبت نام رایگان برای عضویت درکتابخانه‌های سازمان خبر داد. فرهنگسرای کتاب از 16 تا 26 اردیبهشت در محل نمایشگاه کتاب واقع در مصلی تهران دائر خواهد بود.

کد خبر 79748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز