مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
۱ نفر

شما تنها پدر و مادری نیستید که از لجبازی کودک تان به ستوه آمده‌اید و اغلب از حل این معضل رفتاری، ناامید می‌شوید؛ بسیاری از والدین، کودکان لجبازی دارند. البته وقتی بچه‌ها خیلی کوچک هستند لجبازی، غیرطبیعی نیست.

کودک لج باز

همشهری آنلاین؛ سرویس خانواده- سحر جعفریان: روش برخورد با کودک لجباز، می‌تواند تفاوت بزرگی را در شخصیت بزرگسالی آنها ایجاد کند. شیرین توانا، روانشناس کودک در این‌باره می‌گوید: «مرحله رشد کودک نوپا و نوجوانی، سخت‌ترین مرحله برای برخورد با لجبازی فرزندان درنظر گرفته می‌شود؛ مرحله‌ای سخت و البته حیاتی. والدین باید این نکته را به خوبی درک کنند که لجبازی بخشی از شخصیت کودکان است؛ بنابراین، این وظیفه آنهاست که به کودکان خود راه‌های مختلفی را آموزش بدهند تا از طریق آنها بتوانند استرس خود را کنترل و احساسات‌شان را بیان کنند.»

چگونه با بچه‌های لجباز رفتار کنیم؟

شیرین توانا، روانشناس کودک می‌افزاید: «کودکان لجباز همیشه آماده رویارویی یا مشاجره با شما هستند؛ بنابراین، این فرصت را به آنها ندهید. در عوض، به حرف‌های آنها گوش فرا دهید و بحث و جدل را به یک گفت‌وگو تبدیل کنید. فرزندتان را به انجام کاری که نمی‌خواهد، مجبور نکنید. این فقط آنها را سرکش‌تر می‌کند و بعد آنها دقیقا کاری را انجام می‌دهند که نباید انجام دهند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید فرزندتان تلویزیون تماشا نکند و به جای آن تکالیف خود را انجام دهد، سعی کنید مدتی با او تلویزیون تماشا کنید. این‌کار باعث ایجاد رفاقت بین شما می‌شود و پس از مدت کوتاهی، می‌توانید از فرزندتان بپرسید که آیا می‌خواهد تکالیف خود را انجام دهد. دستور دادن به یک کودک لجباز، راهی برای شعله ور کردن گستاخی و سرکشی اوست.   به جای آن، بیایید گزینه‌هایی را به آنها پیشنهاد دهید تا از بین آنها، یکی را انتخاب کنند.

کد خبر 796860
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha