همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد تقریبا از هر 10 کودکی که بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند یک نفر نشانه‌های کلاسیک اعتیاد به این سرگرمی را دارد.

خبرگزاری آلمان از سانفرانسیسکو گزارش داد، این بررسی را دکتر داگلاس جنتیل (Dr Douglas Gentile)، استاد روانشناسی در دانشگاه ایالت آیووا انجام داده و در مجله علوم روانشناسی به چاپ رسانده است. او در این تحقیق از داده‌های موسسه نظرسنجی هریس درباره حدود 1200 کودک در سنین هشت تا 18 سال در سراسر آمریکا استفاده کرده است.

این بررسی نشان می‌دهد 88 درصد کودکان آمریکایی دستکم گاه و بیگاه بازی ویدیویی انجام می‌دهند و به طور میانگین حدود 13 ساعت زمان خود را در هفته به این بازی‌ها اختصاص می‌دهند و آنها که نشانه‌های اعتیاد دارند، دو برابر این زمان را صرف این بازی‌ها می‌کنند.

جنتیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با توجه به این آمار، در آمریکا بیش از سه میلیون کودک در حال آسیب‌رساندن به مراحل مختلف زندگی‌شان هستند و احتمالا نیاز به کمک دارند."
بیشتر معتادان به بازی‌های رایانه‌ای را پسران تشکیل می‌دهند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این افراد نمی‌توانند در مدرسه حواس خود را جمع کنند، نمره‌های کمتری می‌گیرند و بیشتر بیمار می‌شوند.

 بیشتر این افراد دستگاه بازی ویدیویی در اتاق‌شان دارند و دو برابر میزان عادی با اختلال حواس مواجهند.

کد خبر 79559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز