دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

با وجود اینکه در چند سال اخیر روند احداث بیمارستان‌های مدرن شتاب بیشتری گرفته است اما هنوز هم برخی بیمارستان‌ها با کمبود امکاناتی مانند آسانسور مواجه هستند.

از آنجایی که اغلب بخش‌های مخصوص نگهداری بیماران در طبقات بالایی بیمارستان قرار دارد، آسانسور ساده‌ترین وسیله‌ای است که برای رفاه حال بیماران به‌کار گرفته می‌شود. این در حالی است که در برخی بیمارستان‌ها با توجه به کمبود آسانسور این وسیله فقط به بیماران و  کارکنان بیمارستان اختصاص داده می‌شود. از سوی دیگر، گاهی بیماران باید مدت طولانی منتظر بمانند تا آسانسور برای انتقال آنها به طبقات بالا خالی شود.

حال آنکه علاوه بر بیماران در بین ملاقات‌کنندگانی که به بیمارستان می‌آیند هم افرادی هستند که به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی دچارند و بالا و پایین رفتن از پله برای آنها خطرناک است اما به ناچار باید برای ملاقات بیمار خود از راه‌پله استفاده کنند. بهتر است در احداث بیمارستان‌های جدید موضوع کافی بودن ظرفیت آسانسور‌ها با دقت بیشتری پیگیری شود.

کمپوت‌های بی‌کیفیت

با آمدن فصل بهار کم‌کم پای انواع میوه‌های تازه و خوشمزه به بازار باز می‌شود. با این حال برخی افراد از جمله بیماران ناچارند از کمپوت‌های میوه استفاده کنند. این در حالی است که با وجود موجود بودن کمپوت‌های میوه با کیفیت و دارای نشان استاندارد، کیفیت برخی از انواع کمپوت بسیار نامطلوب بوده و مصرف آنها برای بیماران نه تنها سودمند نیست، بلکه می‌تواند موجب مسمومیت آنها شود.

به عنوان مثال،برای ساخت برخی کمپوت‌ها از نامرغوب‌ترین نوع میوه‌ها با آثار لک و لهیدگی و حتی کرم‌خوردگی استفاده می‌کنند. از آنجایی که امکان مشاهده داخل قوطی‌های کمپوت میوه برای خریدار وجود ندارد، انتظار می‌رود تولید‌کنندگان در مورد استفاده از میوه‌های با کیفیت‌ و مرغوب‌تر دقت بیشتری به خرج دهند. همچنین خریداران در هنگام خرید باید به نشان معتبر، نشان استاندارد و تاییدیه بهداشتی محصول توجه کنند.

پیاده‌روها در تسخیر مصالح ساختمانی

پیاده‌روها با کارهایی که شهرداری تهران در یکی دو سال اخیر انجام داده است، دیگر پردست‌انداز‌ترین معابر شهر نیستند و برعکس آن‌قدر پیاده‌روی در آنها لذت‌بخش است که شهروندان زیادی را به پیاده‌روی در شهر ترغیب کرده‌اند. اما ساختمان‌سازی‌هایی که در سطح شهرصورت می‌گیرد، گاهی سبب می‌شود شهروندان از این پیاده‌روها محروم شوند و برای عبور از کنار خودروهایی که در خیابان تردد می‌کنند، حرکت کنند.

معمولا شیوه کار در ساختمان‌های در حال ساخت این گونه‌است که باید به حریم پیاده‌رو تعرض نشود و حفاظی روی پیاده‌روها تعبیه کنند تا خاک یا احیانا مصالح‌ساختمانی روی شهروندان نریزد.

اما کارفرمایانی که دست به ساختمان‌سازی می‌زنند کمتر به این مسئله اهمیت می‌دهند. معمولا در کنار ساختمان‌های در حال ساخت، پیاده‌روها کاملا در اختیار کارفرمایان قرار دارد و آنها بدون توجه به حقوق شهروندی مصالح خود را در این پیاده‌روها نگهداری می‌کنند.

پارک دوبله خودروهای تحویل بار

تهران به اندازه کافی خودرو و ترافیک دارد و شهروندان زیادی هم هستند که دوبله کار می‌کنند، حالا به همه اینها خودروهایی را اضافه کنید که برای تحویل اجناس فروشگاه‌ها در کنار خیابان‌ها دوبله پارک می‌کنند؛

خب، اینها برای بسته شدن یک خیابان کافی هستند. خودروهایی که برای تحویل اجناس فروشگاه‌ها در خیابان‌ها تردد می‌کنند معمولا بدون توجه به هیچ چیزی در اطراف فروشگاهی که می‌خواهند اجناسش را تحویل دهند پارک می‌کنند که حتی اگر هم دوبله نباشد به گونه‌ای است که بخشی از خیابان را می‌گیرد.

جالب اینجاست که پلیس هم معمولا با این خودروها برخورد می‌کند و  به آنها تذکر می‌دهد اما آنها خیلی دیر حرکت می‌کنند. گاهی اوقات نیز  راننده‌های این خودروها با گفتن  اینکه به زودی کار تحویل اجناس تمام خواهد شد و حرکت می‌کنند، به کار خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 79517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز