شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گاهی اوقات استفاده از مترو در ساعت‌های اوج ترافیک واقعا به یک کابوس برای شهروندان تبدیل شده است.

انبوه مسافرانی که جلوی درهای مترو به انتظار می‌ایستند تا سوار واگن‌ها شوند معمولا درگیر یک جدال و آشوب می‌شوند. البته برخی از مسافران حتی  با اینکه تن به این جدال داده‌اند موفق نمی‌شوند وارد واگن شوند و باید برای قطار بعدی منتظر بمانند.

همه این مشکلات هم از این ناشی می‌شود که تعداد قطارهای مترو نسبت به جمعیتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند بسیار کم است که می‌توان با افزایش تعداد قطارها و در نتیجه افزایش میزان حرکت قطارها از این فشار جمعیتی کاست.

البته افزایش خطوط مترو در سطح شهر راهکار مناسب و عمده‌تری برای حل این مشکل است. هر دوی این مشکلات هم فقط‌با افزایش بودجه و کمک به توسعه مترو قابل حل است که با توجه به استقبال گسترده شهروندان از این سامانه حمل و نقل انتظار می‌رود در حل این مشکلات قدم‌های جدی برداشته شود.

سور بهار به کارواش‌ها

گرد و غباری که روزجمعه، تهران را طعمه خود کرد آخر هفته را به کام خیلی‌ها تلخ کرد. از میان آنها کسانی که خودروهای خود را به تازگی شسته بودند تلخ‌کام‌تر و البته به همین نسبت صاحبان کارواش شیرین کام شدند.

گرد و غبار بسیار شدید روی خودروهاتوام با بارش باران شد و وضع غیرقابل تحملی ایجادکرد که بسیاری از شهروندان مجبور شدند سری به کارواش‌ها بزنند. در این میان البته برخی به جای رفتن به کارواش‌ها از جوی‌های آب شهر برای تمیز کردن خودروهایشان استفاده کردند و با لنگ و کف به جان خودرو‌ها افتادند.

این کار علاوه بر آلودگی‌های زیست‌محیطی باعث ایجاد ترافیک و تصویری ناخوشایند در برخی خیابان‌های شهر شد. این مسئله گاهی در حاشیه بزرگراه‌ها دیده می‌شود که  واقعا خطرناک است و می‌تواند به تصادف‌های شدیدی منجر شود.

رفتن به مدرسه با اعمال شاقه

سرویس‌ مدارس برای راحتی دانش‌آموزان است و پدر و مادرها فرزندان‌شان را به این سرویس‌ها می‌سپارند که رفت و آمد راحت و مهم‌تر از آن، ایمن‌تری داشته باشند. این سرویس‌ها قاعدتا باید وسایط نقلیه مناسبی باشند اما در تهران معمولا قضیه طور دیگری است.

بسیاری از این سرویس‌ها برای هر نوع سرنشینی مناسب هستند به جز دانش‌آموزان؛ در زمستان معمولا سرد هستند و در تابستان‌ها مناطق حاره‌ای را به یاد می‌اندازند.

صندلی‌های خراب هم که بخش همیشگی این سرویس‌هاست. اما این‌ها صورت خوش ماجراست چون معمولا این سرویس‌ها به علت فرسوده بودن دچار نقص‌های فنی گوناگونی هستند و کمتر پیش می‌آید چند روز متوالی بدون هیچ مشکلی دانش‌آموزان را جابه جا کنند.

بدترین حالت هم وقتی است که سرویس‌ها در خیابان‌های شهر از حرکت بازایستند و دانش‌آموزان مجبور شوند آن‌ها را هل بدهند. از همه این‌ها گذشته برخی از رانندگان این سرویس‌ها بدون توجه به حضور سرنشینانی که معمولا کودک و نوجوان هستند در خیابان‌های شهر با سرعت بسیار بالا و بدون احتیاط رانندگی می‌کنند.

پارکینگ بی‌بازگشت

گیر افتادن میان خودرو‌های 2 راننده‌ بی‌ملاحظه، آن‌هم در شرایطی که جای مجاز برای پارک خودرو به سختی پیدامی‌شود، می‌تواند حسابی ناراحت‌کننده باشد. به طور حتم خودرویی که تصویر آن‌را بهنام قاسمی برای ما ارسال کرده آخرین خودرویی نیست که در این پارکینگ بی‌بازگشت گیر افتاده است.

متاسفانه فرهنگ رانندگی آنچنان که باید میان راننده‌ها جا نیفتاده وهر از گاهی صحنه‌های اینچنینی در شهر مشاهده می‌شود. این در حالی است که هنگامی که راننده‌های متخلف خود در دام‌هایی از این قبیل گیر می‌کنند، در مورد شعور و فرهنگ رانندگی حسابی داد و هوار راه می‌اندازند.

کد خبر 79343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز