مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: دولت باید هزار میلیارد تومان صرف توسعه مترو کند و از این مبلغ نمی‌تواند چیزی را به مونوریل اختصاص دهد.

محسن نریمان، نماینده مجلس در مورد اظهارات معاون عمرانی وزیر کشور مبنی براینکه امسال 1037 میلیارد تومان برای مطالعه و احداث مونوریل در 8 کلانشهر کشور پیش‌بینی شده است، گفت: تمام مذاکرات و گزارش‌های تصویب بودجه دلالت بر این دارد که بودجه مورد اشاره تنها برای توسعه متروست و مونوریل به هیچ وجه در مصوبات مجلس نبوده است.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس همچنین در مورد کاهش اعتبارات مترو در سال‌جاری از 320 میلیارد تومان به 230 میلیارد تومان افزود: با توجه به اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها به تصویب نرسید، دولت برای جبران کسری بودجه مجبور است با درصدی مشخص از همه اعتبارات عمرانی بکاهد که کاهش بودجه مترو نیز در همین راستا بوده اما به هر صورت دولت می‌توانست با مهرورزی بیشتر با توسعه مترو برخورد کند.

نریمان ادامه داد: این موضوع قطعی است که به مترو به‌خصوص در تهران بی‌مهری‌هایی شده است و شهرداری تهران سال گذشته نتوانست از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی استفاده کند.

وی همچنین از بی‌مهری‌هایی سخن گفت که در مورد اعتبارات سال 87 مجلس برای توسعه متروی تهران اتفاق افتاد؛ به‌طوری که باید صددرصد آن اعتبارات پرداخت می‌شد اما بی‌مهری‌هایی که صورت گرفت شهرداری را تحت فشار قرار داد.

وی تصریح کرد: با وجود معضل ترافیک و خسارات و مشکلات ناشی از آن مانند آلودگی هوا، حق تهران و شهروندانش این بوده و هست که مسئولان به‌طور جدی‌تر و با تمام تلاش و امکانات، حل این معضل را پیگیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید توجه بیشتری به حل معضل ترافیک داشته باشند و زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی با محوریت مترو هرچه سریع‌تر در تمامی کلانشهرها فراهم شود.

کد خبر 81875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز