همشهری آنلالین: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: موفقیت در لیگ قهرمانان و قهرمانی در جام حذفی تنها فرصت "وینگادا" برای بقا در پرسپولیس است

 و تکلیف ماندن دیگر مربیان را هم سرمربی آتی مشخص خواهد کرد. عباس انصاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در مقطع کنونی پس از شکست برابر استقلال اهواز،‌ اظهار کرد: واقعا نمی‌دانیم چرا بازیکنان ما این قدر متفاوت در مسابقات مختلف بازی می‌کنند. تیم ما در بازی‌های گذشته چه در لیگ قهرمانان آسیا و چه در لیگ برتر خوب کار کرده بود و گذشته از ارایه یک بازی قدرتمندانه نتایج مثبتی هم گرفت اما برابر استقلال اهواز وضعیتی کاملا متفاوت داشت و خوب کار نکرد.

 مشکل بازیکنان خارج از زمین است

وی افزود: ما در این بازی فرصت بسیار ارزشمندی که کسب عنوان سومی لیگ برتر بود را به طور کامل از دست دادیم که کارنامه خوبی برای ما در مسابقات لیگ برتر نیست. فکر می‌کنم مشکل بازی بازیکنان ما دیگر مربوط به درون زمین نیست و این مشکل در خارج از میدان مسابقه است؛ در این راستا شنبه جلسه‌ مهمی را با کادرفنی برگزار می‌کنیم تا آنها برای این مساله پاسخگو باشند.

 جام حذفی آخرین فرصت وینگادا

انصاری‌فرد با تکذیب مذاکرات پرسپولیس با مصطفی دنیزلی، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حضور وینگادا در پرسپولیس گفت: لیگ برتر که برای ما از دست رفته است و تنها موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در جام حذفی پیش روی ماست. وینگادا کارنامه بدی در لیگ قهرمانان نداشته و تداوم موفقیت وینگادا در این رقابت‌ها نکته مثبت بزرگی در کارنامه او خواهد بود؛ اما به هرحال این مسابقات تا تابستان ادامه خواهد داشت و ما اگر هم به مراحل بعدی صعود کنیم، تصمیمات درباره کادر فنی فصل بعد زودتر گرفته خواهد شد؛ بنابراین می‌توان گفت که قهرمانی در جام حذفی یک فرصت ویژه و یا به نوعی تنها فرصت این مربی پرتغالی خواهد بود.

سرمربی آینده تکلیف دیگر مربیان را مشخص می‌کند

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف دیگر اعضای کادر فنی پرسپولیس که پیش از حضور وینگادا نیز در این تیم بودند چه خواهد شد، تصریح کرد: به آنها هم اولتیماتومی برای موفقیت در جام حذفی داده‌ایم چرا که قهرمانی در این مسابقات و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی اهمیت زیادی برای ما دارد و نتایج فعلی چندان رضایت‌بخش نیست. تیم پرسپولیس واقعا باید در این جام متفاوت‌تر از بازی‌های گذشته باشد و سرنوشت تمام اعضای کادر فنی هم به آن بستگی خواهد داشت. همچنین اگر در این راه موفق باشیم، در پایان فصل پس از مشخص شدن سرمربی تیم، بقای دیگر اعضای کادر فنی چون افشین پیروانی، احمدرضا عابدزاده و نعیم سعداوی در تیم پرسپولیس بستگی به نظر او دارد.


عدم حضور بازیکنان پرهزینه در لیست 18نفره قابل قبول نیست

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین با انتقاد شدید از عملکرد برخی بازیکنان تیمش، گفت: واقعا این مشکل بسیار بزرگی در تیم ماست که بازیکنان پرهزینه‌ای هستند که نمی‌توانند برای تیم ما چاره‌ساز باشند. بازیکنانی چون محمد منصوری، حسین بادامکی و... نفراتی بودند که فصل پیش از بازیکنان کلیدی و محوری به شمار می‌رفتند اما چرا باید امسال در بعضی مقاطع جزو ترکیب 18نفره پرسپولیس هم نباشند؟ بسیار بد است بازیکنی که برای ما هزینه‌های یک بازیکن ملی‌پوش را دارد، در پرسپولیس قابل استفاده نباشد. این مساله به هیچ وجه برای من قابل قبول نیست و حل این مشکل را وظیفه کادر فنی می‌دانم.

وی با تاکید ادامه داد: مشخص نیست که بازیکنانی از این دست، مشکل فنی دارند یا روحی و سوال اینجاست که چرا کادر فنی نمی‌تواند آنها را به شرایط ایده‌آل گذشته برگرداند؟ ما واقعا از مربیان تیم چنین انتظاری داریم و این مساله در کارنامه آنها تاثیرگذار خواهد بود.

قطعا بازیکنان خارجی جدیدی جذب می‌کنیم

انصاری‌فرد درباره جذب بازیکنان جدید برای فصل آتی تصریح کرد: به خوبی می‌دانیم که پس از پایان فصل ممکن است بازار نقل و انتقالات بازیکنان گرم شده و شکل کاذبی به خود بگیرد. لذا از هم‌اکنون با کاندیدایی که مدنظر داریم مذاکراتی انجام شده تا بلافاصله پس از رقابت‌های امسال مشکلی در این زمینه نداشته باشیم؛ همچنین چندین بازیکن خارجی را هم زیرنظر گرفتیم و قطعا از وجود آنها استفاده خواهیم کرد.

 اکثر بازیکنان تمایل ماندن در پرسپولیس را دارند

وی همچنین درباره مذاکره با برخی بازیکنان برای تمدیدقراردادشان نیز گفت: صحبت‌هایی انجام شده اما تصمیم‌ نهایی درباره آنها را به پس از رقابت‌های فصل موکول کرده‌ایم. تقریبا اکثر بازیکنان ما تمایل به ماندن در پرسپولیس و تمدید قراردادشان دارند و مشکل خاصی از طرف آنها در این زمینه نمی‌بینیم و البته گزینه‌های مدنظرمان را مشخص کرده و پس از تعیین سقف قراردادشان در هیئت مدیره، کار را نهایی می‌کنیم.

 تنها عامل رفتن علی کریمی از پرسپولیس

وی در پاسخ به این سوال که آیا علی کریمی هم چنین وضعیتی دارد، گفت: کریمی پرسپولیس را دوست داشته و به این تیم تعصب دارد. فکر می‌کنم کریمی تنها اگر پیشنهاد خوبی از یک تیم خارجی داشته باشد که امکان آن هم با توجه به حضور برجسته‌اش در لیگ قهرمانان ‌آسیا وجود دارد، پرسپولیس را ترک خواهد کرد که البته این نظر ماست و شاید او برنامه و نظرات دیگری در این رابطه داشته باشد.

وی افزود: ما به طور جدی خواهان تداوم حضور کریمی در پرسپولیس هستیم و شاید تنها عدم توانایی باشگاه در تامین هزینه‌ای که در پیشنهادات احتمالی به کریمی داده می‌شود، عاملی برای خروج او از پرسپولیس باشد. در عین حال معتقدم اگر او تصمیم به ماندن و یا رفتن از پرسپولیس هم بگیرد، این تصمیم ارتباطی به حضور اشخاص دیگر از جمله بنده در این تیم ندارد و بحث ماندن در تیم بزرگی چون پرسپولیس فراتر از این مساله خواهد بود.

 پرسپولیس جایگاه بازیکنان همیشه‌ذخیره نیست

انصاری‌فرد در پاسخ به این سوال که تکلیف بازیکنان همیشه ذخیره پرسپولیس در فصل آتی چه خواهد شد، گفت: ما از این مساله متاسفیم؛ پرسپولیس جای بازیکنان بزرگ است که در هر بازی مهم کیفیت لازم را برای به میدان رفتن داشته باشند. ما واقعا نیاز داریم که در هر پست دو بازیکن باکیفیت و حرفه‌ای داشته باشیم اما اکنون بخاطر عدم کیفیت برخی بازیکنان ذخیره، مجبوریم از نفرات اصلی‌مان در تمامی مسابقات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این فصل به واقع احساس کردیم که فشردگی مسابقات که در بسیاری مواقع مجبور بودیم هر چهار روز یکبار بازی کنیم، تا چه حد روی کیفیت و آمادگی جسمانی بازیکنان تاثیرگذار است، به خصوص اینکه میانگین سنی نفرات اصلی ما هم بالاست و این مساله مشکلاتی را در این فصل برای ما به وجود آورد. ما نمی‌خواهیم در پرسپولیس در هر پست یک بازیکن در حد تیم ملی داشته باشیم اما جایگزین او در سطح ذخیره تیم‌های لیگ دسته یک هم نباشد.

وی افزود: البته این مساله بدان معنی نخواهد بود که از هم‌اکنون لیست مازادی از بازیکنان مختلف داشته باشیم؛ چرا که هنوز رقابت‌های لیگ قهرمانان و جام حذفی باقی است که هر کدام از آنها می‌توانند با جلب نظر مربیان، حضور برجسته و ماندگاری در پرسپولیس داشته باشند. رویکرد مشخص ما در این زمینه پوشش دادن به ضعف‌های پرسپولیس به لحاظ بازیکن در پست‌های مختلف است که قصد داریم نفرات متخصصی داشته باشیم.

قول‌های شفاهی برای برخی بازیکنان دردسرساز شده است

انصاری‌فرد درباره صحبت‌های مطرح شده مبنی بر عدم شفافیت قرارداد برخی بازیکنان و همچنین فاکتورها و مسایل مالی ابهام‌آمیز در باشگاه پرسپولیس، اظهار کرد: ما یک تشکیلات دولتی هستیم که در زمان تغییر مدیریت، موارد مختلف از جمله مسایل مالی بررسی می‌شود. در حال حاضر ابهامات خاصی در قرارداد بازیکنان وجود ندارد منتها یکسری قول‌های شفاهی به آنها داده شده که برایشان مشکل بوجود آورده است. زمان عقد این قراردادها بنده سمتی در باشگاه نداشتم و به همین دلیل وارد ماهیت آنها نشدم اما این موارد و مسایل دیگری چون پرداخت پول به برخی تیم‌ها برای انتقال بازیکنان مورد نظرمان از طریق ثبت موقت در این تیم‌ها و سپس ورودشان به پرسپولیس، هزینه‌هایی را برای باشگاه به بار آورده که درست نیست.

پولی اضافه‌تر از قرارداد به بازیکنی نمی‌دهیم

وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم در این زمینه کسی را مقصر قلمداد کنم اما خب همه می‌دانند که من از چه زمانی وارد باشگاه شدم و در عین حال معتقدم باید هر گونه توافقات برای حضور بازیکنان در یک تیم باید از راه‌های قانونی صورت گیرد و اینکه ما به برخی بازیکنان به طور شفاهی اعلام کنیم مبلغی را اضافه‌تر از رقم قراردادش خواهد گرفت، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

هدایتی تمایلی به مدیریت مستقیم در پرسپولیس ندارد

مدیرعامل پرسپولیس درباره روند مدیریت باشگاه و تعاملاتش با اعضای هیئت مدیره پرسپولیس، گفت: به طور دقیق از نظرات اعضای هیئت مدیره پیرامون عملکرد مدیریت باشگاه، مطلع نیستم اما در ظاهر مشکل خاصی در این هیات و تداوم بخشیدن به روند کنونی وجود ندارد. همچنین حسین هدایتی، رئیس هیئت مدیره هم تمام صحبت‌هایی که از او مبنی بر به عهده گرفتن مدیریت پرسپولیس، نقل شده بود را تکذیب کرده و این مساله را به من گفته است. ضمن اینکه تخصص‌ها متفاوت است و عقل حکم می‌کند مدیریت بر عهده فردی باشد که از تجربه لازم در فوتبال برخوردار است.

اسیر دلال نمی‌شوم و کسی نمی‌تواند بازیکن به من تحمیل کند

وی افزود: همچنین صحبت‌هایی مبنی بر اینکه هدایتی در خرید‌های پرسپولیس تصمیم‌ نهایی را می‌گیرد مطرح شده که درست نیست چرا که این مساله کاملا مربوط به مدیرعامل است و بدون امضای او هیچ قراردادی به ثبت نخواهد رسید. حتی در زمان مدیریت قبل هم داریوش مصطفوی در عقد قرارداد با بازیکنان از سوی هیئت مدیره اختیار تام داشته است. بنده در شرایط کنونی مدیری هستم که اسیر دلال نمی‌شوم و هیچ کس نمی‌تواند بازیکنی را به من تحمیل کند.

برای سفر به آمریکا رایزنی‌ها ادامه دارد

انصاری‌فرد همچنین درباره آخرین پیشرفت‌ها برای قطعی شدن سفر پرسپولیس به آمریکا، گفت: رایزنی‌های مختلف با وزارت امور خارجه انجام شده و در حال انجام است. این سفر هنوز قطعی نشده اما روند مثبتی را تاکنون سپری کرده است. به هر حال باید در این زمینه مجوز قانونی و کامل برای پرسپولیس صادر شود که ما هم در نظر داریم پس از نهایی شدن کادرفنی و کادر بازیکنان برای فصل آتی، این سفر انجام شود.

کد خبر 79307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز