چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

محمدجواد پاینده: مدافع عنوان قهرمانی مدت‌هاست که شانس تکرار این افتخار را در لیگ از دست داده و حالا برای رسیدن به جایگاه سوم جدول تلاش می‌کند اما پرسپولیس برای رقابت با مس و سپاهان هم باید به اما و اگرهای همیشگی فوتبال امیدوار باشد.

سرخ‌های پایتخت یکشنبه‌شب آخرین بازی هفته سی و دوم را مقابل پیکان با پیروزی سپری کردند و به پله پنجم جدول رسیدند. پرسپولیس اما در این بازی مثل دیگر مسابقات داخلی هفته‌های اخیر نمایش خوبی نداشت و با خوش شانسی موفق به کسب 3 امتیاز شد.

نلو وینگادا در گفت‌وگو با همشهری تایید کرد که تیمش در این مسابقه خوب بازی نکرده است. او گفت: «برای ما گرفتن امتیازات کامل در بازی‌های باقیمانده از هرچیزی مهمتر است. پرسپولیس خوب بازی نکرد، خصوصا در نیمه اول اما در نهایت بازی را بردیم و همین مسئله مهم است. باید به امتیازات کامل بازی‌های باقیمانده دست یابیم.»

اشتباهات مداوم مدافعان پرسپولیس بارها بازیکنان پیکان را در موقعیت گلزنی قرار داد. تیم مدیرروستا می‌توانست در نیمه نخست بازی برنده باشد اما با بی‌دقتی مهاجمان آبی‌پوش، موقعیت‌های زیاد این تیم  به هدر رفت. وینگادا در خصوص اشتباهات متعدد مدافعان تیمش در این بازی گفت: «قبول دارم که در دفاع آسیب‌پذیر بودیم. شیری کمی‌مصدوم بود و مثل همیشه بازی نکرد. باقری‌ها هم به جای رحمان در ترکیب قرار گرفت. طبیعتا نتوانستیم همان بازی خوب خودمان مقابل الغرافه را تکرار کنیم. باید نقاط ضعفمان را در دفاع پوشش دهیم. پیکان در نیمه نخست چند فرصت خوب داشت اما ما هم در نیمه دوم چند موقعیت مناسب را از دست دادیم. در مجموع باید بگویم از عملکرد مدافعان تیم در این مسابقه راضی نیستم.»

 بدون کریمی‌کارمان سخت می‌شد

 پرسپولیس در خط حمله هم به جز علی کریمی‌چیز خاصی نداشت. می‌توان گفت باز هم درخشش ستاره شماره 8، سرخ‌ها را به یک پیروزی خانگی رساند. وینگادا معتقد است بدون کریمی‌ شکست پیکان خیلی سخت بود: «کسی نمی‌تواند نقش او را انکار کند. کریمی‌ بعضی وقت‌ها همه کار می‌کند و به تنهایی گل می‌سازد. باید اعتراف کنم اگر او را نداشتیم کار ما خیلی سخت می‌شد.»

ترکیب پرسپولیس همچنان دچار تغییر می‌شود و سرمربی پرتغالی باز هم توجیهاتی برای این تغییرات دارد. او می‌گوید: «ما باید به خیلی چیزها توجه کنیم. چند بازیکن به دلیل محرومیت و مصدومیت در هر بازی نیستند. از طرفی هم با توجه به فشار بازی‌های داخلی و آسیایی و همین‌طور مسابقات ملی نمی‌توانیم از همه توانمان به خوبی استفاده کنیم. باید به صورت چرخشی به بازیکنان میدان داد.

شاید خیلی‌ها از حضور بهادر عبدی در ترکیب اصلی و در خط میانی انتقاد کنند اما به نظر من بهادر خیلی خوب بازی کرد. حتی در این مسابقه او از مازیار زارع هم بهتر بود. بهادر به خوبی می‌جنگد و می‌دود. تحرک خوبی در خط میانی ایجاد می‌کند و انگیزه زیادی دارد. من از بازیکنان تیم همین را می‌خواهم. در مورد پتروویچ و منصوری هم اعتراضاتی شده اما من بهترین‌ها را در زمین قرار می‌دهم. هرکس آماده باشد و در تمرین موفق ظاهر شود، بازی می‌کند. محمد و نوری در دو طرف خط میانی موفق هستند. با این شرایط طبیعتا نمی‌توانم به گزینه‌های دیگری فکر کنم.»

مس و سپاهان به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند

کسب سهمیه آسیایی مهم‌ترین چالش پرسپولیس  و وینگادا در دو هفته باقیمانده خواهد بود اما با پیروزی سپاهان و مس امیدهای پرسپولیس برای رسیدن به مکان سوم جدول کمرنگ شد. اگر این دو تیم در دو بازی باقیمانده پیروز شوند سرخ ها هیچ شانسی برای جبران فاصله و رسیدن به مکان سوم نخواهند داشت.

وینگادا در این خصوص می‌گوید: «مس و سپاهان به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند. کار ما سخت شده اما باید امتیازات باقیمانده را بگیریم و امیدوار باشیم که آنها امتیاز از دست بدهند تا به مکان سوم برسیم. تلاش خودمان را می‌کنیم و امیدواریم موفق به کسب سهمیه آسیایی شویم.از تیم استقلال اهواز تا حدی شناخت دارم. می‌دانم که بازیکنان این تیم هم با انگیزه زیادی مقابل ما قرار می‌گیرند و پیروزی در این بازی آسان نیست اما بازیکنان ما اهمیت این مسابقه را درک می‌کنند. برای صعود به جمع سه تیم اول ضروری است که در دو بازی باقیمانده پیروز شویم.»

سرمربی پرسپولیس تمایلی به صحبت در خصوص معادله قهرمانی نشان نمی‌دهد اما با توجه به صدرنشینی ذوب‌آهن معتقد است شانس این تیم بیشتر خواهد بود. وینگادا در این خصوص گفت: «برای من هیچ اهمیتی ندارد که کدام تیم قهرمان می‌شود. حالا که ذوب‌آهن یک امتیاز جلو افتاده طبیعتا شانس بیشتری دارد اما در فوتبال نمی‌توان به این وضوح چیزی را پیش‌بینی کرد. دو هفته باقیمانده و ذوب‌آهن می‌تواند از جایگاه خودش درصدر جدول دفاع کند.»

 تکذیب مذاکره با دنیزلی

شایعه حضور دنیزلی در پرسپولیس فصل آینده دیگر موضوعی است که در اطراف تیم مطرح شده و می‌تواند تمرکز مربی پرتغالی را برهم بزند.

مربی سابق پرسپولیس، بشیکتاش را به مکان دوم جدول رسانده و فقط یک امتیاز با صدرنشین اختلاف دارد. موفقیت قابل توجه او در لیگ ترکیه موجب انتشار اخبار و شایعاتی در خصوص احتمال بازگشت دنیزلی به فوتبال ایران شده است خصوصا در شرایطی که این مربی ترک از محبوبیت قابل‌توجهی در فوتبال ایران برخوردار است و هواداران پرسپولیس هم از بازگشت او استقبال می‌کنند.

وینگادا از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «من چنین چیزی نشنیده‌ام. این حرف‌ها در همه جای دنیا هست. اهمیتی به این شایعات نمی‌دهم. فکر می‌کنم ما در وضعیت خوبی قرار داریم و باید به تداوم موفقیت‌ها فکر کنیم. نمی‌گذارم این مسائل روی تمرکزم تاثیر منفی بگذارد.»

انصاری‌فرد:‌ وینگادا تا پایان فصل می‌ماند

عباس انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم روز گذشته شایعه مذاکره با دنیزلی برای فصل آینده را تکذیب کرد. انصاری‌فرد در این خصوص گفت: «پس از موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و برد مقابل پیکان عده‌ای به دنبال تفرقه‌افکنی و حاشیه سازی برای ما هستند. آنها این بار بحث حضور دنیزلی را مطرح کردند و می‌خواهند از این طریق ما را به حاشیه ببرند.»

وی با تکذیب هرگونه مذاکره با دنیزلی اظهار داشت: «از همه خواهش می‌کنم اجازه دهند وینگادا به کارش برسد. این مربی تاکنون عملکرد خوبی داشته و از وی رضایت داریم.»
وی درباره ادامه حضور وینگادا در پرسپولیس گفت: «این مسئله را به پایان فصل موکول کرده‌ایم. از زمانی که وینگادا به ایران آمد اعلام کردیم وی تا پایان فصل جاری در پرسپولیس خواهد بود و پس از آن درباره آینده کاری‌اش تصمیم گیری خواهیم کرد اما آنچه مسلم است اینکه از عملکرد او رضایت داریم.»

 درخشش کریمی‌در تمرین پرسپولیس

تمرین روز سه‌شنبه سرخپوشان در سالن مجموعه ورزشی خیرالعمل برگزار شد. قرار بود بازیکنان پرسپولیس در زمین چمن این ورزشگاه تمرین کنند اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش شدید برف و باران در ساعات اولیه صبح، تمرین به سالن منتقل شد.

برای علی کریمی‌که ستاره این روزهای پرسپولیس است تمرین در چمن و سالن تفاوت چندانی ندارد. او که در دو بازی اخیر مقابل الغرافه و پیکان بهترین بازیکن تیمش بوده در تمرین روز سه‌شنبه هم نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و با حرکات خودش تماشاگران را به وجد آورد. کریمی ‌با حرکات تکنیکی به راحتی همبازیانش را فریب می‌داد و ستاره تمرین پرسپولیس بود.

محمد مایلی‌کهن روز یکشنبه از کریمی‌خواست خودش را برای حضور در تیم ملی آماده کند. به نظر می‌رسد ستاره پرسپولیس در اوج آمادگی،  انتظار بازگشت به تیم ملی را می‌کشد.

کد خبر 79055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز