حال خوب را باید در کنار چشمه ای آرام و گوارا جستجو کرد. تماشای آب معجزه می کند و به قول امروزی ها یک تراپی تمام عیار است. اما آب برخی از چشمه ها درمانگر هستند و خواص درمانی دارند. در تهران هم برخی چشمه ها از این خواص برخوردارند.

چشمه

همشهری - محمدصادق خسروی علیا:جاذبه‌های دیدنی استان تهران قابل شمارش نیست، یکی از آنها که شاید تا حدودی برای بسیاری از ساکنان آن ناشناخته‌تر باشد، وجود چشمه‌هایی است که از دل زمین سر بر می‌آورند و با جاری شدن در دل کوه‌ها و دشت‌ها مسئولیت سیراب کردن محیط اطراف‌شان را بر عهده دارند. اما این سه چشمه که در ادامه در موردش می خوانید علاوه بر جاذبه گردشگری، آب پرخاصیتی نیز دارند.

این چشمه های تهران معجزه می کنند!

«چشمه شکراب» چشمه ای با خواص سحرآمیز

یکی از زیبایی‌های روستای آهار تهران وجود چشمه‌های فصلی و دائمی روستا هستند که در بیشتر سال جریان دارند. یکی از این چشمه‌ها، چشمه برفی شکرآب است که از آب شدن برف کوه‌ها بوجود آمده است. اگر به کمپ و اتراق در طبیعت علاقه دارید فصل تابستان را برای سفر به روستا آهار و چشمه شکراب را انتخاب کنید که تماشای  این چشمه در این فصل بسیار رویایی و جذاب است.

*موقعیت: تهران روستای آهار.

*خواص آب: عده‌ای معتقد هستند که چشمه های آب برفی دهان، گلو و دستگاه گوارش را ضدعفونی می کند.

*رستوران یا کافه:  دارد

*پارکینگ:  دارد

*راه‌ دسترسی: وارد جاده لواسان – لشگرک شوید و قبل از رسیدن به لواسان، مسیر سمت فشم را در پیش بگیرید. مسیر را به سمت اوشان ادامه دهید تا به روستای آهار برسید.

این چشمه های تهران معجزه می کنند!

«هفت چشمه» رویای شمال تهران

برخلاف نام این چشمه، تعداد چشمه هایش کمتر می باشند. این چشمه ها هنگامی که از کوه ها سرازیر می شوند در یک حوضچه باهم ترکیب شده و در محلی پس از خروجی، به دو بخش تقسیم می شوند. در فاصله ۲۰ متری آن یک استخر دیده می شود که یکی از آب های تقسیم شده در آن تخلیه و ذخیره می شود و برای آبیاری باغ هایی که در بخش شمال شرقی است، استفاده می شوند این نوع تقسیم آب جلوه زیبا، رویایی و چشم نوازی ایجاد کرده است. جالب است بدایند در گذشته، چوپانان گله های خود را برای سیراب کردن به این چشمه ها می بردند با توجه به موقعیت مکانی این هفت چشمه میگون، بهترین زمانی که می توانید برای گردش به آنجا بروید فصل های بهار و تابستان است.

*موقعیت:تهران . روستای میگون

*خواص آب: خواص درمانی برای رفع یبوست دارد

*رستوران یا کافه:  دارد

*پارکینگ:  دارد

*راه‌ دسترسی:برای دسترسی به میگون بزرگراه ارتش را تا انتها بروید و در کنار پارک جنگلی سوهانک مسیر مستقیم را ادامه داده تا به سه راه گردنه قوچک برسید.مسیر سمت چپ را نیز انتخاب کرده و ادامه دهید. در نهایت به میگون خواهید رسید.

این چشمه های تهران معجزه می کنند!

«آبنیک» چشمه ای برای خوش قامتی!

چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده اند. آنچنان که شاهان قاجار در نوشته های خود بارها از آن یاد کرده اند. فاصله آبنیک با چشمه حدود سه ساعت کوهپیمایی است که در مسیر جنوبی قله وزوا طی می شود.

*موقعیت: تهران. روستای آبنیک

*خواص آب: خواص معدنی بالایی دارد و برای درمان بیماری های گوراشی مفید است.

*رستوران یا کافه: دارد

*پارکینگ:  ندارد

*راه‌ دسترسی : وارد جاده لشکرک شوید و به سمت شمیران بروید. بعد از عبور از اوشان و فشم وارد جاده آبنیک می شوید.

این چشمه های تهران معجزه می کنند!

کد خبر 792467
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha