همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور پیش از ترک تهران به مقصد چین براى شرکت در اجلاس سالیانه مجمع اقتصادى بوآئو (Boao Forum) گفت:

در این اجلاس که کشورهاى غیرآسیایى هم شرکت مى‌کنند نحوه برون رفت اقتصادهاى آسیایى و چشم انداز اقتصاد جهان، اقتصادها و بازارهاى نوظهور، تامین مالی، جهانگردى و امنیت غذایى بررسى مى‌شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، پرویز داوودى با بیان اینکه جمهورى اسلامى ایران از زمان تشکیل این مجمع غیر از یک مورد در همه نشست‌هاى آن شرکت کرده است به افزایش سطح حضور کشورها در آن اشاره کرد و افزود: ایران مشارکت و همکارى با کشورهاى آسیایى را در همه زمینه‌ها به ویژه مجامع تخصصى از جمله بوآئو در دستور کار خود دارد.

The main convention hall for the Boao Forum for Asia Annual Conference - Boao, Hainan province April 16, 2009.

داوودى گفت: چین، فیلیپین، قزاقستان، تایلند، استرالیا، ژاپن، پاکستان و چند کشور دیگر در سطح سران و نخست وزیر در این اجلاس شرکت مى‌کنند و سایر اعضا که چهل کشور هستند در سطح وزرا در اجلاس بوآئو شرکت خواهند کرد.

وى افزود: استادان دانشگاه‌ها و ‌شرکت‌هاى بزرگ تجارى و سرمایه گذارى چند ملیتى در این اجلاس که با هدف ایجاد همکارى‌هاى بیشتر منطقه‌اى است شرکت مى‌کنند.

داوودى در پایان با بیان اینکه به نمایندگى از جمهورى اسلامى ایران در مراسم افتتاحیه اجلاس بوآئو سخنرانى خواهد کرد از دیدار با سران و نخست وزیران برخى کشورهاى شرکت کننده در این اجلاس خبر داد.

نشست سالیانه مجمع اقتصادى بوآئو از جمعه 28 فروردین 88 به مدت سه روز در استان هانیان (Hainan province) در جنوب چین برگزار مى شود.

کد خبر 79169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز