همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری ارزش سرمایه‌گذاری قراردادهای غیرنفتی در دولت نهم را 12میلیارد دلار اعلام کرد.

پرویز داوودی افزود: از سال 72 تا سال 83 ارزش قراردادهای غیر نفتی در ایران 650 میلیون دلار بود که این رقم در دولت نهم در مجموع به 5.12 میلیارد دلار رسیده و 5.8 میلیارد دلار آن هم در حال اجراست.

وی سرمایه‌گذاری‌های خارجی نفتی و غیرنفتی جذب شده را بیش از 34 میلیارد دلار با 296 طرح در حال اجرا اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، داوودی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی کشور در حال گسترش است، افزود: ظرفیت پیمانکاری کشور بیش از 60 میلیارد تومان است و 10 هزار شرکت پیمانکاری در کشور فعالند.

وی گفت: کشور ایران جزو 10 کشور برتر حوزه گردشگری و 5 کشور برتر دنیا در عرصه اکوتوریسیم است و هر سال در ایام نوروز 40 درصد افزایش مسافر داخلی و خارجی داریم که بخش عظیمی از آنها به همدان نیز سفر میکنند.

داوودی افزود: همدان یکی از هفت منطقه کشور است که جاذبه‌های گردشگری فراوان و منابع معدنی و صنایع پایه و کشاورزی پیشرفته دارد و قرار است همه شهرهای این استان با شبکه راه آهن به هم متصل شوند.

داوودی این سخنان را در روز یکشنبه 13 اردیبهشت ماه در مراسم پایانی همایش بین‌المللی سرمایه گذاری و توسعه استان همدان بیان کرد.

آمین رائو اهل کشور آلمان نماینده سرمایه‌گذاران شرکت کننده در این همایش هم با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: مهربانی و مهمان نوازی مردم استان همدان موجب شادی ما شد و با دیدن فرهنگ با شکوه این سرزمین شگفت‌زده شدیم.

وی افزود: به طور قطع سرمایه‌گذاری در استان همدان را پرسود و کم خطر می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم شرکای خوبی برای مردم همدان باشیم.

در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه همدان، 180 سرمایه‌گذار خارجی از 32 کشور جهان و بیش از 200 سرمایه گذار داخلی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان آشنا شدند که تاکنون منجر به انعقاد 9 تفاهم نامه با شرکای خارجی و داخلی شده است.

این تفاهم نامه‌های اولیه در عرصه‌های تاسیس پالایشگاه، کارخانه ساخت خانه‌های پیش ساخته، تولیدآب میوه و نکتار، صنایع غذایی، کارخانه سیمان و استحصال منیزیم از دولومیت است و ارزش آنها معادل 800 میلیارد تومان است.

کد خبر 80536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز