همشهری‌آنلاین: رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور در تهران اعلام کرد:

نهضت ترجمه آثار نویسندگان و اندیشمندان ایرانی بویژه در عرصه رمان و کتاب‌های فرهنگی تربیتی برای مخاطبین خارج از کشور گسترش می‌بابد

به گزارش ایرنا دکتر سید مهدی مصطفوی، که روز پنجشنبه در سالن اجلاس سران برای ایرانیان مقیم خارج از کشور سخن می‌گفت افزود: در این زمینه تا کنون قدم‏های ارزشمندی برداشته شده که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نهضت ترجمه کتب علوم انسانی و سایر کتب ادبی از این جمله است.

وی به مقایسه بین هنرمندان ایرانی و هنرمندان غربی،اشاره کرد و گفت: توجه نویسندگان جوان، فیلم سازان و دست‏ اندرکاران امور فرهنگی کشور به مسایل معنوی، اخلاق، عرفان و اصول انسانی، نقطه تمایز و برتری هنرمندان ایران اسلامی با هنرمندان غربی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه بسیاری از کمپانی های فیلم سازی دنیا برای جلب مشتری و مخاطب به ایجاد صحنه های خشن و غیر اخلاقی روی می آورند درصورتیکه فیلم سازان ایرانی با ساخت فیلم های معنویت گرا، ارزشگرا و اخلاقی، توانسته‌اند مخاطبین بیشتری را برای محصولات خود در جهان جذب کنند.

مصطفوی با ذکر اینکه رایزنی های فرهنگی کارگزاران ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه خود هستند افزود: هدف ما از فعالیت های برون مرزی ایجاد زمینه معرفی درست و دقیق فرهنگ ایرانی و اسلامی به جهانیان است و این شناخت با علاقه و باور تعمیم می‌یابد.

مشاور رییس جمهور با تأکید بر ضرورت یک بسیج همگانی برای زنده نگه‏ داشتن فرهنگ اسلامی و ایرانی، گفت: اداره کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور با برگزاری برنامه هایی نظیر هفته‏های فرهنگی، حمایت از موسسات ایرانی و اعزام رایزن فرهنگی به کشورها، در توسعه این فرهنگ غنی تلاش می‌کند.

وی به برگزاری مراسم نوروز در 22 کشور اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از وظایف ما این است که بتوانیم زبان و ادبیات فارسی را در خارج از کشور گسترش دهیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: مجلس و دولت در خصوص گسترش زبان و ادبیات فارسی اهتمام دارند و تا کنون در این زمینه به لحاظ نرم‏افزاری و سخت‏افزاری گام‏های بلندی برداشته‌ایم.

به گفته مصطفوی ، تأسیس انستیتو زبان فارسی، گشایش دفاتر ایران و کرسی‏های زبان فارسی در دانشگاه‌ها، اعزام اساتید زبان فارسی، راه‌اندازی کلاس‏های فارسی در رایزنی‌‌های فرهنگی و آموزش زبان فارسی در فضای مجازی از جمله فعالیت‌ها در بخش گسترش زبان و ادب فارسی است.

همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور روز سه شنبه هفته جاری با حضور مقامات لشکری و کشوری و حدود یکهزار تن از ایرانیان فعال و نخبه مقیم خارج از کشور درسالن اجلاس سران درتهران برگزارشد و امروز برنامه های رسمی آن با حضور معاون رئیس جمهور پایان یافت.

کد خبر 79161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز