همشهری آنلاین: مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت:

آئین نامه اجرایی فعالیت های فرهنگی خارج از کشور در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده و به زودی به دستگاه های فرهنگی ابلاغ می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی مصطفوی در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر، افزود: بر اساس این آئین نامه، تمامی مراکز دولتی موظفند فعالیت های فرهنگی خارج از کشور خود را مطابق با سیاست گذاری هایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به آنها ارایه می دهد، تنظیم کنند.

مشاور فرهنگی رییس جمهور ادامه داد: بر این اساس، فعالیت های فرهنگی ایران در خارج از کشور، از یک سیاست مشترک تبعیت خواهد کرد و سیاست گذاری های فرهنگی در یک چارچوب تعریف شده قرار می گیرد. 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: سیاست گذاری واحد موجب هم افزایی امکانات و جلوگیری از اتلاف نیرو و بودجه شده و از موازی کاری پرهیز می شود.

مصطفوی تصریح کرد: این آئین نامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مکلف می کند سیاست ها و راهبردهای فرهنگی ایران در مناطق مختلف جهان را تنظیم و تدوین کرده و دستگاهها بتوانند بر اساس این سیاست ها ، برنامه ها و راهکارهای سالانه خود را تنظیم کنند.

مشاور فرهنگی رییس جمهور با بیان اینکه، تلاش می کنیم امسال این آئین نامه اجرایی شود، خاطر نشان کرد: سیاست گذاری فعالیت های فرهنگی دستگاهها در خارج از کشور با مشارکت و توجه به توانمندی های همه دستگاههای فرهنگی صورت می گیرد.

مصطفوی ابراز امیدواری کرد، با این حرکت، موضوع پیوست فرهنگی و مشارکت گسترده دستگاههای فرهنگی الگوی ارزشمندی از فعالیت های فرهنگی کشور ارایه و از هرگونه اتلاف در منابع مالی و منابع نیروی انسانی پیشگیری شود

کد خبر 79188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز