سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه شنبه 25 فروردین، کلیات لایحه‌ای را به تصویب رساندند

که در صورت تصویب نهایی آن، خبرگزاری‌های داخلی از حیث حقوق، وظایف، حمایت‌های قانونی و جرایم و مرجع و نحوه دادرسی مشمول احکام مقرر در قانون مطبوعات می‌شوند.

به گزارش همشهری‌آ‌نلاین به نقل از مهر نمایندگان کلیات این لایحه را با 124 رای موافق، 47 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

در صورت تصویب نهایی این لایحه مدیر عامل و نویسندگان و تهیه کنندگان مطالب خبرگزاری‌ها حسب مورد دارای همان مسئولیت‌هایی هستند که برای مدیر مسئول و نویسنده مطبوعات منظور شده است.

همچنین هیئت نظارت به خبرگزاری‌ها، در مورد خبرگزاری‌های، اختیارات و وظایف هیئت نظارت بر مطبوعات را اعمال می‌نماید.

محمد رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در موافقت با این لایحه اظهار داشت: مسئولان خبرگزاری‌ها در جریان دیدار با نمایندگان اعلام کردند که مشمول قانون مطبوعات به خبرگزاری‌ها به ضابطه‌مند شدن آنها کمک می‌کند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و عضو کمیسیون صنایع در مخالفت با این طرح گفت: ما نیازمند قانون جامع برای نظارت بر عملکرد خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیکی هستیم و نباید به دنبال ایجاد محدودیت در رسانه‌ها باشیم.

علیرضا محجوب نماینده تهران نیز در مخالفت با این لایحه اظهار داشت: به دلیل تفاوت در سنخیت و نوع کار روزنامه‌ها با خبرگزاری‌ها امکان شمول یک قانون برای هر دوی آنها وجود ندارد.

کد خبر 79042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز