همشهری‌آنلاین: مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: راه‌اندازی بخش اخبار ویژه و محرمانه در خبرگزاری‌ها با ماموریت‌های یک رسانه مردمی منافات دارد.

valizadeh

به گزارش خبرنگار سرویس رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساسان والی‌زاده در برنامه‌ «پیشخوان مطبوعات» رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه ایسنا بر اعتماد مخاطبانش تاکید دارد، اظهار کرد: من متوجه نمی‌شوم که برخی از خبرگزاری‌ها با چه ماموریتی بخشی به نام اخبار ویژه دارند؛ این خبرگزاری‌ها اخباری با کد خاص را برای مخاطبان خاص که تعدادشان هم کم نیست ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: این اخبار بر اساس «گفته می‌شود» و یا «شنیده می‌شود» نقل قول می‌شود و همین اخبار در سایت‌ها منتشر می‌شود و بعدا منبع ایجاد شایعه است.

مدیر عامل ایسنا با یادآوری اینکه اخبار یا برای عموم مردم است و یا برای دستگاه‌های امنیتی، بیان کرد: ایسنا اصرار دارد که اخبارش برای عموم مردم قابل انتشار باشد و اساسا بخش اخبار ویژه و محرمانه در سایر خبرگزاری‌ها با ماموریت یک رسانه مردمی و با فلسفه یک رسانه عمومی منافات دارد.

وی با اشاره به فعالیتش در ایسنا، گفت: تمام تلاش من بر این بوده که اعتماد مخاطبان این رسانه را حفظ کنم.

این مدیر رسانه‌یی با بیان اینکه سنت ایسنا از قدیم درج منبع خبر بوده است، تصریح کرد: همین موضوع منبع خبر که در کمال تعجب برخی خبرگزاری‌ها نیز به آن معترضند، موجب شده است که مخاطبان به اخبار ایسنا یک اعتماد نسبی داشته باشند و بر این باور باشند، احتمال تکذیب خبری که در ایسنا منتشر می‌شود، بسیار کم است.

والی‌زاده در پایان گفت: بسیاری از مواقع دستگاه‌های مختلف از ما درخواست کرده‌اند که خبری را منتشر کنیم ولی منبع آن را درج نکنیم، اما ما فقط در یک صورت حاضر به پذیرفتن انتشار خبر شدیم که نام مقام مسؤول یا روابط عمومی آن دستگاه را به عنوان منبع خبر درج کنیم تا مسؤولیت قانونی خبر و صحت ادعای بیان شده روشن شود. این در حالی است که در رسانه‌های دیگر اخبار جعلی به نام یک منبع آگاه افزایش نگران‌کننده‌ای یافته است.

کد خبر 189865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز