همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد میزان خرید های تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در سال 87 از مرز 2 میلیون تن گذشته است.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی با بیان این مطلب اظهار داشت :سال گذشته 2/2 میلیون تن محصولات کشاورزی از کشاورزان خریداری شده که این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه ( سال 86) از رشد 60 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: این میزان خرید توافقی و تضمینی به ارزش 7020 میلیاردریال صورت گرفته که ازلحاظ ارزش نسبت به مدت زمان مشابه آن 44 درصد افزایش نشان می‌دهد.

موسوی با اشاره به خرید تضمینی و توافقی 134 نوع محصول کشاورزی ازکشاورزان 30 استان کشور خاطر نشان ساخت: در سال 87ازجهت تنوع محصولات خریداری شده نیز رشدی معادل68درصدداشته ایم.

وی ادامه داد:خریدهای تضمینی از جمله شامل 183 هزار تن برگ سبز چای، 20 هزار تن ذرت، 147 هزار تن سویا، 45 هزار تن پیاز و590 هزار تن سیب زمینی می باشد.

وی بر تعیین الگوی کشت در استان‌ها با توجه به مزیت‌های منطقه‌ای، سیاست‌ها و اولویت‌های ملی به منظور افزایش تولید محصولات کیفی تاکید کرد و گفت:تمام سیاست‌های حاکمیتی بخش اعم از سیاست‌های حمایتی، هدایتی و نظارتی باید حول اجرای این سیاست متمرکز شود.این مقام مسؤول، ساماندهی و تمرکز حمایت‌های استانی درخصوص محصولات فساد پذیر مانند پیاز و سیب‌زمینی قبل از کشت بهاره و پاییزه و بررسی همه جانبه برای دستیابی به تولید کیفی و متناسب با نیاز بازار داخلی، کشش صنایع، صادرات و.... را ضروری دانست و در عین حال اعلام به موقع قیمت خریدتضمینی، میزان تعرفه‌ها و مشوق‌ها صادراتی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 78920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز