شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

این روزها شاهد هستیم که برخی مقامات دولت، مسئله توزیع رایگان حدود 300هزارتن سیب زمینی را با استدلال‌های مختلف توجیه می‌کنند.

نگرانی از فاسد شدن، مازاد بودن تولید و... از جمله استدلال‌هایی است که بیان شده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز از تصمیم بهنگام، منطقی و عقلایی دولت در جلوگیری از نابودی بیش از 300 هزار تن سیب زمینی تولیدی کشاورزان سخن گفته است.

سید محمد موسوی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان آنکه دولت در سال گذشته به‌دلیل تولید انبوه و خرید تضمینی بی‌سابقه سیب‌زمینی در 40سال گذشته، با حجم انبوهی از محصول
انبار شده مواجه شده بود، افزود: بر این اساس و براساس ابلاغیه سوم اسفندماه دبیر هیئت وزیران، به سازمان تعاون روستایی اجازه داد بخشی از سیب زمینی خریداری شده با قیمت تضمینی را به‌صورت رایگان در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دهد.

به گفته موسوی، این تصمیم هیئت وزیران موجب شد افزون بر حمایت از تولیدکنندگان و حفظ درآمد سیب‌زمینی‌کاران و تنظیم بازار این محصول، از امحای محصول تولیدی نیز جلوگیری شود.

وی با توجه به این نگرانی‌ها که ممکن است این سیب زمینی‌ها فاسد باشد تاکید کرده که محصول توزیع شده کاملا سالم و بعضا دارای بالاترین کیفیت ‌بوده است.

درحالی‌که استدلال می‌شود نگرانی از فاسد شدن سیب زمینی بوده است در عین حال گفته می‌شود که بالاترین کیفیت را داشته است.

اگر این کیفیت خوب بوده چرا رایگان توزیع شده است و اگر این برای کمک به کمیته امداد و بهزیستی توزیع شده است چرا این 2نهاد آن را رایگان و به‌نحوی که موجب ترویج فرهنگ مصرف بی‌رویه بوده است توزیع کرده‌اند.

متأسفانه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شده است چرا باید دسترنج کشاورزان زحمتکش کشور را به رایگان و به‌نحوی توزیع کرد که فرهنگ اسراف را ترویج می‌کند.

کد خبر 79218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز