همشهری آنلاین: رئیس مجلس شوراى اسلامى گفت: مجلس با دقت بر مذاکرات آینده 1 + 5 نظارت مى‌کند و مذاکراتى را مجاز مى‌داند که فقط در چارچوب مصوبات مجلس صورت گیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در آغاز نشست علنى روز یکشنبه 23 فروردین مجلس شوراى اسلامی، تولیدات جدید در عرصه فناورى هسته‌اى را حرکتى ارزشمند خواند و گفت: با این اقدامات علاوه بر اینکه چرخه سوخت هسته‌اى تکمیل و پایه فناورى هسته‌اى استوارتر شد؛ حربه تبلیغاتى و ماجراجویانه حریف که مدتها امکانات فنى کشور را براى تولید سوخت هسته‌اى کافى نمى‌پنداشت و با رفتار غیرمتعارف، نیت خوانى غنى سازى را در جهت سلاح قلمداد مى کرد از آنان گرفته شد.[آشنایی با ایران هسته‌ای]

وى افزود: حال 1+5 دیگر هیچ استدلالى براى نفع و انکار فناورى هسته‌اى نخواهد داشت و مذاکرات آینده صرفاً باید برپایه حقوق مصرح در ان پى تى صورت گیرد.

رئیس مجلس شوراى اسلامى تصریح کرد: یکى از صحنه‌هاى آزمون تغییر ادعایى در سیاست‌هاى آمریکا در این قلمرو روی خواهد داد و تکرار سخنان گذشته ، اتلاف وقت خواهد بود.

لاریجانى با اشاره به اینکه مجلس شوراى اسلامى در این مذاکرات نظارت کامل خواهد داشت، افزود : رژیم‌هاى شدیدتر نظارتى در فناورى هسته‌اى که این روزها در اظهارات برخى طرف هاى 1+5 مطرح شده است جایگاه حقوقى و قانونى ندارد.

وى تصریح کرد: مجلس شوراى اسلامى این پیروزى عظیم را که مرهون همت عالى و هدایت‌هاى رهبر فرزانه انقلاب اسلامى در همه دولت‌هاى گذشته و حال بوده است قدر مى نهد و پایدارى و استقامت رئیس جمهور آقاى دکتر احمدى نژاد را در موضوع هسته‌اى ستایش مى‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگرى از سخنانش با گرامیداشت یاد شهید امیر سپهبد صیاد شیرازى وى را فرمانده ارزشمند دوران دفاع مقدس خواند و از مسئولان عراقى خواست در برخورد با منافقان تروریست بیشتر از این تعلل نکنند.

لاریجانى اضافه کرد: به شهادت رساندن این عزیز نمونه‌اى از جنایات سبوعانه گروهک منافقین است.

هیاهوی اخیردرباره سید حسن نصرالله؛ سناریوی عقب افتاده سیاسی

رئیس مجلس شوراى اسلامى گفت: هیاهوى اخیر تبلیغاتى درباره سید حسن نصرالله نوعى سناریوى عقب افتاده سیاسى براى تاثیرگذارى در انتخابات پیش رو در لبنان است.

على لاریجانى افزود: این روزها شاهد هیاهوى تبلیغاتى درباره حزب الله لبنان و شخصیت عزیز و مجاهد، سید حسن نصرالله هستیم، روشن است که این سناریوى عقب افتاده سیاسى براى تأثیرگذارى بر انتخابات پیش رو در لبنان و جبران خدشه حیثیتى به دولتهایى است که در ماجراجویى رژیم اسرائیل در غزه،‌ به همکارى با صهیونیست‌ها متهم بودند.

وى گفت: دستپاچگى آنان در این غائله سازى اتفاقاً نشانگر مسئولیت شناسى حزب الله در کمک به برادران فلسطینى است و این سند افتخارى براى حزب الله است که در شرایط خواب آلودگى برخى دولت‌ها، با بیداری، شهامت و شجاعت در مقابل آمریکا و اسرائیل، در کنار ملت عزیز فلسطین ایستاد.

لاریجانى ادامه داد: مفتضح تر از این بعد، تمسک به حربه کهنه استعمارى اختلاف افکنى شیعه و سنى است که در این  مسئله نیز از آن بهره جستند.

رئیس مجلس شوراى اسلامى گفت: با چه منطقى مى‌توان حزب الله را به این امر متهم کرد در حالى که در دفاع عزت آفرین غزه، حزب الله شیعه از فلسطین سنى حمایت جانانه کرد.

وى افزود: دولتى که در جریان اخیر آغازگر این هیاهوى سیاسى بود باید به صدر و ذیل تحرک خود توجه و حداقل تناسبى را در دعاوى خود رعایت مى‌کرد.

لاریجانى گفت: آنان بدانند که اذهان ملت‌ها امروز با هوشیارى ،‌مواضع و رفتارها را رصد مى‌کنند و افکار عمومى آن قدر ساده لوح نیستند  که با چند مانور تبلیغاتى ،‌همدستى آنان را با رژیم صهیونیستى در ماجراى غزه فراموش کنند.

کد خبر 78792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز