همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز سه‌شنبه 18 فروردین در دیدار با شیخ حمد بن ثامر بن خلیفه آل ثانی وزیر تبلیغات کشور قطر و رئیس هیات مدیره شبکه تلویزیونی الجزیره قطر تاکید کرد که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تقویت صلح و آرامش در منطقه است.

ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس گزارش داد: علی لاریجانی با بیان اینکه استراتژی جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت در میان کشورهای منطقه و مسلمان است، تصریح کرد:ایران خواهان توسعه و گسترش روابط دوستانه با همه کشورهای منطقه در عرصه‌های گوناگون است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از روند روبه رشد مناسبات دوستانه ایران و قطر، این مناسبات را مفید و حائز اهمیت فراوان برای دو کشور و منطقه خواند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادث لبنان و تحولات فلسطین بویژه غزه آزمون‌های درس آموزی بوده است، خاطر نشان کرد که دوران توسل به زور برای حل و فصل مسائل منطقه سپری شده است.

لاریجانی همچنین از نقش شبکه الجزیره در پوشش اخبار و تحولات غزه در طول تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه تقدیر کرد.

براساس این گزارش وزیر تبلیغات دولت قطر نیز در این دیدار با تقدیر از موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه و جهان اسلام گفت: موضع ایران در قبال مسائل جهان اسلام و منطقه همواره تقویت کننده وحدت و همکاری میان کشورهای اسلامی بوده است.

شیخ حمد بن ثامر بن خلیفه آل ثانی، روابط ایران و قطر را روابطی مهم ، ممتاز و الگو برای کشورهای منطقه خواند و تاکید کرد: روابط استراتژیک ایران و قطر می‌تواند در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه موثر باشد.

وی با تقدیر از موضع ایران در قبال مسائل منطقه بویژه تحولات اخیر غزه خاطر نشان کرد که گذشت زمان، درستی موضع ایران را بر همگان آشکار کرد.

کد خبر 78480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز