چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بیانیه اخیر گروه 1+5 بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بیانیه اخیر ‌٦ کشور، گفت‌وگو راه حل مشکلات در عرصه‌ بین‌المللی خوانده و تاکید شده است برخی مفاد بینیه کشورهای یاد شده از تحولات جدید فاصله دارد و نافی احترام متقابل و گفت‌وگو در فضای عادلانه است.

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با تاکید مجدد بر ادامه‌ی فعالیتهای هسته‌ای در تعامل با آژانس انرژی اتمی در چارچوب NPT اعلام کرده بسته‌ی پیشنهادی خود را به روز کرده و آماده‌ی گفت‌وگو و تعامل سازنده است.

متن "بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بیانیه مورخ ‌١٩/١/١٣٨٨ شش کشور در لندن" به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

‌١- جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از گفت‌وگوهای سازنده و عادلانه مبتنی بر احترام متقابل در فضای همکاری استقبال می‌کند و بر این باور است که مشکلات موجود در عرصه‌ی بین‌الملل باید از راه گفت‌وگو حل شود.

‌٢- جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های هسته‌‌ای خود را در تعامل فعال با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب NPT و مقررات آن همانند سایر اعضاء دنبال خواهد کرد.

‌٣- برخی مفاد بیانیه ‌١+5 در تناقض آشکار با سایر بندها به گونه‌ای تنظیم شده است که از تحولات جدید فاصله دارد و یادآور رویکردی است که سعی داشت در گفت‌وگوی با ملتها به جای احترام متقابل از ادبیات زور و تهدید استفاده کند که ناکارآمدی آن به اثبات رسیده است. ملت ایران تعابیری چون استراتژی دو مسیره را نافی احترام متقابل و گفت‌وگو در فضای عادلانه می‌داند و آن را اهانت و در تعارض با علاقه اظهار شده در بیانیه مزبور تلقی می‌کند.

‌٤- جمهوری اسلامی ایران با این باور که شرایط امروز جهان همگان را به عدالت، صلح و آرامش برای همه فرا می‌خواند، از ایجاد بسترهای مناسب برای گفت‌وگو و همکاری در این زمینه استقبال و با به روز کردن بسته‌ پیشنهادی ارائه شده در سال قبل آمادگی خود را برای گفت‌وگو و تعامل سازنده اعلام می کند. 

کد خبر 79657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز