چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای درخواست کرد از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در جلسات گروه 1+5 دعوت شود

تا با همکاری یکدیگر، راه حل سیاسی برای موضوع هسته‌ای ایران به دست آید.

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن؛ در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که در پایان نشست روز چهارشنبه مدیران سیاسی گروه 1+5 در لندن صادر شد، آمده است ما از خاویر سولانا نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاسی می‌خواهیم از نمایندگان دولت ایران نیز در جلسات گروه 1+5 دعوت کند تا با همکاری یکدیگر بتوانیم راه حلی سیاسی برای این موضوع بیابیم.

در این بیانیه همچنین اعضای گروه 1+5 از رویکرد سیاسی جدید آمریکا درباره ایران مبنی بر مشارکت جدی در مذاکرات گروه 1+5 و شرکت در جلسات آینده با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، استقبال کردند.

در ادامه بیانیه آمده است ما درباره هدف و جامعیت اقدامات سیاسی متحدیم و به منظور رفع نگرانی‌های ناشی از برنامه‌های هسته‌ای ایران، از طریق ارائه بسته پیشنهادی برای همکاری با ایران و در قالب راهبرد دوگانه، یکپارچه‌ایم.

بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس می‌افزاید ما بار دیگر حق بهره‌برداری صلح آمیز ایران را از انرژی هسته‌ای، به رسمیت می‌شناسیم اما ایران مسوول است در این باره، اعتمادسازی کند تا اطمینان حاصل شود این برنامه‌ها، مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ماهیت صلح آمیز دارند.

در این بیانیه به ایران توصیه شده است از این فرصت برای مشارکت جدی با گروه 1+5 در فضایی توام با احترام متقابل، استفاده کند.

کد خبر 78549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز