بوستان کوهپایه‌ای گلابدره در محدوده شمال پایتخت در همه‌ فصل‌های سال زیبایی دارد و وجود امکانات و بخش‌های متنوع و جذاب و بهره‌مندی از آب‌وهوای خنک و چشم‌انداز زیبای شهر می‌تواند این مجموعه تفریحی ۲۲هکتاری را به یکی از مقاصد گردشگری تابستان تبدیل کند.

بوستان گلابدره

همشهری-سعیده مرادی: بوستان‌ها همواره مکانی‌هایی جذاب برای گردشگری هستند. به ویژه اگر این بوستان‌ها مانند بوستان گلابدره مسیری برای رسیدن به قله کلکچال باشد و در آن امکاناتی مانند سورتمه و تجهیزات و زیرساخت‌های ورزشی به خوبی فراهم باشد.  

کوهنوردی و سورتمه‌سواری

بوستان گلابدره در شمیرانات از سمت شمال به رشته‌ کوه‌های البرز، از ضلع جنوب به خیابان‌های تجریش و دزاشیب، از سمت شرق به دره جی و از ضلع غرب به رودخانه گلابدره منتهی می‌شود. اینجا بیش از همه پذیرای کوهنوردان است چراکه برای رسیدن به قله کلکچال باید از گلابدره عبور کرد. در واقع بالاترین نقطه‌ این بوستان به مسیر کوهنوردی ختم می‌شود که تا قله کلکچال و اردوگاه ادامه دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت بوستان گلابدره وجود درختان سرسبز و سورتمه دربند در بلندای بوستان است. گردشگران می‌توانند با این سورتمه منظره زیبای تهران را تماشا کنند و از آن نهایت لذت را ببرند.

تفریح و ورزش

در این بوستان امکانات تفریحی و ورزشی دیگری مانند دیوار آموزش صخره‌نوردی، زمین بازی، پیست دوچرخه‌سواری نیز وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان کرده است. یکی از بهترین سینماهای معلق ۶بعدی که تجربه‌ای متفاوت را برای افراد رقم می‌زند سینما پرواز بوستان گلابدره است. در این مجموعه کابین‌های ۴نفره در ارتفاع ۲متری از سطح زمین آویزان است و با استفاده از عینک‌های سه‌بعدی و افکت‌های طبیعی کم‌نظیر تماشاگران را غافلگیر می‌کند. رودخانه گلابدره، رود کوچک و پرآبی است که در قسمت شرقی رودخانه دربند تجریش هم به خنکای هوای اینجا می‌افزاید. این رودخانه از غرب امامزاده‌قاسم و از زیر پل خیابان دربند عبور می‌کند.

کد خبر 787198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha