شمیران همه آنچه بخواهید از مراکز تفریحی و ورزشی گرفته تا روستاهای خوش آب و هوا و موزه‌های دیدنی را در خود جای داده و می‌توانید با یک برنامه‌ریزی ساده، هر روز به دیدن یکی از این مراکز بروید.

سورتمه

به‌گزار ش همشهری آنلاین، تماشای فیلم، موزه گردی، کوهنوردی و اسکی، استفاده از طبیعت بوستان‌ها و... بسته پیشنهادی همشهری‌آنلاین به شماست.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

کوچه‌ای کم‌نظیر در محله اوین

با اینکه ساخت‌وساز بی‌رویه چهره شمیران را به کلی تغییر داده، اما هنوز هم می‌توان کوچه‌هایی را در بعضی از محله‌ها پیدا کرد که با قدم زدن در آنها گذشته‌ها مثل فیلم جلوی چشم‌مان رژه بروند. «سیزده چنار» محله اوین یکی از همین کوچه‌هاست که داخل آن خانه‌های شیروانی، جوی‌ها و درختان کهنسال چنار پشت هم صف کشیده‌اند. درخت چنار با سیزده سر، عمرش به ۲۰۰ سال قبل می‌رسد. متأسفانه این روزها باغ‌های کوچه سیزده چنار محله اوین یکی پس از دیگری تخریب و برج‌های سر به فلک کشیده جای آنها را می‌گیرد. توصیه می‌کنیم تا دیر نشده به این کوچه زیبا سر بزنید.

جنگل و چشمه و آبشار در محله درکه

کسانی که فکر می‌کنند درکه فقط در رستوران‌هایش خلاصه می‌شود بهتر است بدانند که این محله جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. جنگل کارا، بیشه‌بند، شاه نشین، چشمه کفو، هفت چشمه، آبشار عبدالله ‌و آبشار کار از نقاط دیدنی محله درکه است. با پشت سر گذاشتن روزهایی که با هوای آلوده سپری کردیم، نفس کشیدن در جنگل و نشستن کنار آبشار درکه فرصت مغتنمی است که نباید آن را از دست داد. تقریباً همه این جاذبه‌های گردشگری محله درکه در کنار هم قرار دارد و برای بازدید از آنها باید مسیر کوهپیمایی را در پیش بگیرید.

نشانی: بزرگراه شهید چمران، ولنجک، درکه

تعطیلات کجا برویم؟ | از سورتمه سواری در گلابدره تا غار شگفت‌انگیز وزیری

سورتمه سواری در گلابدره

به آن دسته از افرادی که به دنبال ورزشی مهیج و مفرح و در عین حال امن هستند سورتمه گلابدره را پیشنهاد می‌کنیم. ویژگی این وسیله تفریحی این است که استفاده از آن شادی و هیجان خاصی را برای تمامی گروه‌های سنی به همراه دارد. بااستفاده از سورتمه گلابدره در هوای بهاری عید نوروز، می‌توانید چهره زیبای پایتخت را از بالا ببینید. در کنار سورتمه می‌توانید از آبشار ۳۰ متری بوستان گلابدره، آلاچیق‌های خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری و فضای سبز هم لذت ببرید.

نشانی: میدان تجریش، خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند، خیابان تاجیک، خیابان گلابدره، بوستان جنگلی گلابدره شماره تماس: ۲۲۷۲۵۱۹۷و۲۲۷۲۵۳۰۷

تعطیلات کجا برویم؟ | از سورتمه سواری در گلابدره تا غار شگفت‌انگیز وزیری

اسکی در پیست توچال

اگر اهل ورزش هستید به شما توصیه می‌کنیم که کوهپیمایی در عید نوروز را به هیچ‌وجه از دست ندهید. چراکه کوه‌های پایتخت نظیر توچال، کلکچال، دارآباد، درکه و دربند در منطقه ما قرار گرفته و در روزهای ابتدایی سال هوای بسیار دلپذیر و مطبوعی دارند. البته آن دسته از افراد که در طول سال ورزش نمی‌کنند هم بهتر است در این روزها ورزش در هوای آزاد را با چاشنی بهاری تجربه کنند. پیست‌های اسکی منطقه هم در این روزها حسابی برف دارند و می‌توانید از این فرصت برای اسکی و برف بازی استفاده کنید. اسکی سواری در پیست اسکی ایستگاه ۷ توچال گزینه پیشنهادی ما به شماست تا خاطره یک روز به یاد ماندنی را در ذهن‌تان ثبت کنید.

نشانی: بزرگراه شهید چمران، ‌بعد از نمایشگاه بین‌المللی، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

شماره تماس: ۲۴۸۷۵۰۰۰

شگفتی‌های غارموزه وزیری

این غار موزه حاصل تلاش ۱۰ ساله «ناصر هوشمند وزیری» است که همه عمر خود را صرف خلق آثار هنری و به‌طور ویژه مجسمه‌سازی کرده است. تعداد مجسمه‌هایی که در غارموزه وزیری به نمایش در آمده به ۲۵۰ عدد می‌رسد و جالب اینجاست که همه آنها از طریق بازیافت مواد دورریختنی از بطری و مقوا و خلاصه هرچه که فکرش را ‌کنید، ساخته شده‌اند. در بازدید از این غار موزه آثار شگفت‌انگیزی را می‌بینید که به جرئت می‌توان گفت نظیر آنها را تا به حال ندیده‌اید.

نشانی: لواسان، بلوار امام خمینی(ره)، جاده کند علیا و سفلی، دوراهی بوجان، سمت چپ، پلاک ۷۷

شماره تماس: ۲۶۵۵۶۶۰۴

روستاگردی

روستاهای حاشیه شمیران یکی دیگر از نقاطی است که می‌توانید در کنار دوستان یا خانواده‌تان یک روز شاد و خاطره‌انگیز نوروزی را در آنجا بگذرانید. مهم‌ترین نقاط حاشیه شمیران برای گذراندن عید نوروز، لواسان، زردبند، رودبار قصران، میگون و فشم است که حسابی حال شما را خوب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از روستای «افجه» که در ۱۰ کیلومتری لواسان قرار دارد، برنامه‌ریزی کنید. گشت‌وگذار در روستای افجه و تماشای مناظر بکر طبیعی‌اش آنقدر به دل می‌نشیند که در تابستان هم شما را راهی افجه کند.

تعطیلات کجا برویم؟ | از سورتمه سواری در گلابدره تا غار شگفت‌انگیز وزیری

کاخ‌موزه نیاوران

به آن دسته از شمیرانی‌ها که به تاریخ معاصر کشورمان علاقه‌مند هستند توصیه می‌کنیم که حتماً به موزه‌های مختلف کاخ نیاوران سری بزنند. در کاخ نیاوران موزه‌های متنوعی نظیر کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، موزه کتابخانه سلطنتی و کاخ اختصاصی نیاوران قرار دارد. البته تماشای خودروهای کلاسیک که در موزه به نمایش گذاشته شده‌اند هم حسابی تماشایی است. اگر اهل ورزش هستید، می‌توانید از زمین تنیس کاخ نیاوران هم استفاده کنید. کاخ صاحبقرانیه و حوضخانه در دست تعمیر است.

نشانی: میدان شهید باهنر(نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

شماره تماس: ۲۲۲۸۲۰۵۰و۲۲۲۸۲۰۲۰

کاخ‌موزه سعدآباد

کاخ‌موزه سعدآباد هم پیشنهاد دیگری برای علاقه‌مندان به تاریخ معاصر کشور است. چراکه این کاخ‌موزه دارای قسمت‌های متعددی نظیر موزه‌ هنرهای زیبا، فرشچیان، ملت، ملل، موزه ظروف و پوشاک سلطنتی و خودروهای سلطنتی است. این کاخ‌موزه آنقدر قسمت‌های متنوعی دارد که برای بازدید کامل از آن باید یک روز کامل وقت بگذارید. مساحت کاخ‌موزه بسیار زیاد است و برای اینکه بازدیدکنندگان اذیت نشوند با خودروهایی که برای آنها در نظر گرفته شده به موزه مورد نظر می‌روند.

نشانی: میدان تجریش، خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

شماره تماس: ۲۲۷۵۲۰۳۱

موزه موسیقی

بازدید از موزه موسیقی و تماشای سازهای قدیمی که هر کدام بیش از ۱۰۰ سال پیش‌ساخته شده‌اند از قسمت‌های دیدنی موزه موسیقی است. در این موزه تماشای تالار سازهای کوبه‌ای، سازهای اهدا شده، گنجینه موزه و آرشیو صوتی و تصویری گلشن ابراهیمی را از دست ندهید. این موزه به سیستمی مجهز است که مثل راهنما به دنبال شماست و به ۲ زبان فارسی و انگلیسی توضیح سازها را در اختیارتان می‌گذارد.

نشانی: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان موزه

شماره تماس: ۲۲۶۷۲۷۸۵

کد خبر 747109

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha