مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اختصاص هر گونه بودجه یا تنخواه برای واردات بنزین در بهار ۸۸ را تکذیب کرد.

فرید عامری در گفت و گو با شانا درباره نحوه تامین اعتبار بودجه واردات بنزین در بهار ۸۸اظهار داشت: مبلغی به عنوان تنخواه برای خرید بنزین اختصاص نیافته است و برنامه‌ریزی برای تامین بودجه واردات بنزین به عهده شرکت ملی پخش ایران نیست و تصمیم لازم در این زمینه از سوی وزارت نفت به ما ابلاغ می‌شود.

عامری تصریح کرد: با اختصاص ۳۰۰ لیتر بنزین برای بهار امسال پیش‌بینی می‌کنیم در این مدت روزانه ۶۹ میلیون تا ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شود که بر این اساس روزانه ۲۵ میلیون لیتر بنزین برای ۳ ماه نخست سال جاری واردات خواهیم داشت.

وی در باره ادامه روند سهمیه‌بندی بنزین در ۳ ماه دوم سال ۸۸ گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه به برنامه‌های ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور بستگی دارد.

به گفته وی، بنزین تولید داخل نیز به ازای هر لیتر ۱۰۰ تومان به و بنزین وارداتی به قیمت تمام شده لیتری ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

کاهش روزانه یک میلیون لیتر مصرف بنزین در کشور

عامری با اعلام خبر کاهش روزانه یک میلیون لیتر، مصرف بنزین گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز (۱۷ فروردین ماه۸۸) به طور متوسط روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل روزانه نزدیک به یک میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین داشته‌ایم.

عامری با بیان این که تا کنون بانک ملت همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند، اظهار امیدواری کرد که در ۶ ماه نخست سال جاری بیشتر مناطق عملیاتی کشور طرح فروش اینترنتی سوخت به مرحله اجرا آید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در باره طرح فروش اینترنتی سوخت در کشور گفت: این طرح هم اکنون در مناطق قزوین، قم و آذربایجان غربی راه‌اندازی شده و در تهران نیز به زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 78394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز