یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

فرانک عطیف: اولین نرم‌افزار قرآنی پویانمایی‌شده، نرم‌افزاری برای آشنایی با پیامبر(ص) و خانواده گرانقدر ایشان در قالب داستان، انیمیشن، بازی و .. از جمله کارهایی است که مرکز جهانی نشر و فرهنگ معارف اسلامی« مبلغ» انجام داده ‌است

این مرکز، به گفته محمدرضاصداقت‌نژاد،مدیرعامل مبلغ:«یک موسسه علمی پژوهشی است که در حوزه تولید محتوا و بازنویسی، کارهای پژوهشی و ... در قم فعالیت می‌کند.

این مرکز بعد از انجام برنامه‌نویسی، آنها را به واحدی در تهران تحویل می‌دهد تا کارهای فنی و تکثیر، توزیع و ... انجام شود.»

 نرم‌افزار «محمدامین» به دو شکل همراه با 10جلد کتاب و بدون کتاب‌ها با مجموعه‌ای از تقویم اسلام، احادیث، اصحاب و یاران پیامبر، القاب و اسامی ایشان و ... برای دانش‌آموزان، به‌خصوص در رده دبستان، تهیه شده‌است.

صداقت‌نژاد می‌گوید:« این مجموعه  از طریق شرکت سرگرمی های علمی و ابسته به آموزش و پرورش در اختیار این نهاد و مدرسه ها هم قرار گرفته است.»

دانشنامه قرآنی «نسیم رضوان» و ارمغان پیامبر اعظم ‌ص از دیگر کارهای این مرکز است که اولی ، نخستین نرم‌افزار پویانمایی‌شده با امکان نمایش ترجمه هم‌زمان با قرارگرفتن مکان‌نما و اشاره‌گر روی هر کلمه است و دومی، متن کامل قرآن به‌همراه ترجمه گویا، مسابقه و سرگرمی، قرآن مجلسی از استادان بزرگ قرائت و ... را دربرمی‌گیرد.

کد خبر 78329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز