یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

فرانک عطیف: «سرور با شرایطی غیرمنتظره مواجه شده که آن را از انجام تقاضا باز می‌دارد». این پیام، خطای داخلی سرور است.

امروز پانصدمین شماره دوچرخه چاپ شده و پیغام خطای شماره 500 در دنیای اینترنت همان متنی است که در بالا خواندید.

چهارصدونودونه شماره از دوچرخه اول می‌گذرد و در مقایسه با سال هایی که گذشت ، فکر می‌کنی، دست‌کم من فکر می‌کنم، باید شماره‌های بیشتری چاپ می‌شد، با این که گاهی هفته‌ای دوبار چاپ شده، گاه تسلیم تعطیلی نشده و دوچرخه روز تعطیل در روز دیگری توزیع شده و اصلاً روزهای کار بی‌دغدغه و آرام نگذشته، اما حسم می‌گوید چرا تازه به پانصد رسیده‌ایم؟ در هر حال الان به پانصد رسیده ایم.  وقتی سراغ هماهنگی حتی کوچک بین این عدد و دنیای اینترنت می‌گشتم، یکی از موردهایی که به ذهنم رسید، شماره خطاهایی است که وقتی در صفحه‌های شبکه می‌گردی، گاه و بیگاه به چشمت می‌خورد؛ مثل خطای 404 که شاید یکی از رایج‌ترین‌ها باشد و کلی خطاهای دیگر.

این یک قرارداد است که خطاهای باز شدن صفحه مورد نظرمان، به دلیل‌های مختلف، شماره‌گذاری شده‌اند و «خطای داخلی سرور»یا همان خطای 005 اعلام کننده وضعیتی است که سرور یا همان ارائه کننده خدمات اینترنت ، به ناگاه با آن مواجه شده و برای زمانی نامشخص باید از خیر دیدن اطلاعات مورد نظرت بگذری تا مشکل برطرف شود.

بعضی‌هایمان شاید تا به حال به شماره دار بودن یا حتی نام این خطاها دقت نکرده باشیم، بعضی‌ها حتماً خطا را با شماره‌اش در ذهن داریم، وقتی صفحه باز نمی‌شود می‌گوییم خطای شماره... پیش آمده، به خصوص وقتی از بخش پشتیبانی می‌خواهیم تا مشکل را برطرف کند

کد خبر 76397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز