برای عاشقان طبیعت و تفریح در فضاهای بکر و سرسبز، چه انتخابی بهتر از برپا کردن بساط گردش و تفریح در کنار دریاچه، لذت بردن از طراوت طبیعت و تماشای مناظر دیدنی؟ برای اهالی پایتخت پهناور و میلیونی ما، سفر به نزدیک‌ترین دریاچه‌های طبیعی، زمان و برنامه‌ریزی مناسب نیاز دارد.

دریاچه های تهران

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: علاوه بر دریاچه های طبیعی،  انتخاب دریاچه‌های مصنوعی در دل محله‌ها می‌تواند همان حال و هوا و لذت را در مسافتی نزدیک‌تر به شما هدیه دهد. امکان انجام تفریحاتی مانند قایقرانی و ماهیگیری هم در این دریاچه‌ها وجود دارد که با حضور در آنجا می‌توانید حسابی خوش بگذرانید.

دریاچه شهدای خلیج فارس

با نام دریاچه چیتگر هم شناخته می شــود و بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است. در مجاورتش هم مجموعه ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار ساخته شده است. تماشای ماهی ها و پرندگان دریاچه لذت قایق سواری در آن را دوچندان می کند و گاهی هم ساحل سنگی دریاچه، با وجود مرغابی ها و اردک هایی که از آن نزدیکی می گذرند، حس خوشایندی به وجود می آورد. کل دریاچه مشمول بیمه است و موقع سوارشدن به قایق، جلیقه نجات در اختیار شما قرار می گیرد.

قایق‌سواری و ماهیگیری در پایتخت

دریاچه رازی

جزو ۳ دریاچه روباز داخل بوســتان های شهر تهران است که بعد از دریاچه های ارم و المهدی، شهروندان می توانند در آن ماهیگیری کنند. مدیریت پارک با ریختــن ماهی در فصول متفاوت و فروش مجوز ماهیگیری، امکان صید ماهی را برای علاقه قهمندان به این رشته فراهم کرده است. برای صید ماهی در دریاچه پارک رازی باید مجوزهای لازم را از مسئولان دریاچه بگیرید. ماهیان این دریاچه بیشــتر کپور و قزل آلا هســتند. پیکنیک در اطراف دریاچه رایگان است. برای قایق سواری هم باید هزینه جداگانه بپردازید.

دریاچه المهدی

هر سال شهرداری تهران تعداد مشخصی ماهی در داخل این دریاچه می ریزد و این امکان را به علاقه مندان به ماهیگیری می دهد تــا بتوانند در مرکز شــهر تهران بــه این فعالیت هیجان انگیز و آرامش بخش مشغول شوند. اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید، می توانید با تهیه بلیت و به مدت ۵ ساعت ماهیگیری کنید و ۵ ماهی صید شده به همراه خود ببرید. اگر وقت کافی برای خارج شــدن از شهر تهران و رفتن به سراغ دریاچه های طبیعی را ندارید، می توانید در داخل شهر تهران و در این بوستان تفریح جذاب ماهیگیری را تجربه کنید.

دریاچه بعثت

یکی از اصلی ترین جذابیت های بوستان بعثت دریاچه های آن است که ۲ دریاچه برای پرورش ماهی، آبیاری گیاهان پارک و قایق سواری ساخته شده است. می توانید قایق پدالی و پارویی کرایه و روی دریاچه با آرامش خاطر قایق ســواری کنید. البته امکانات اینجا محدود به همین ها نیست. وسط یکی از دریاچه ها یک جزیره وجود دارد که پر از  پرندگانی مانند اردک، غاز و قو است. در کنار جزیره اسکله‌ای ساخته شده که می‌توانید قایق‌تان را کنارش نگهدارید و در سایه‌سار درختان بید، سپیدار، چنار، سرو، کاج و اقاقیا از تماشای پرندگان لذت ببرید.

قایق‌سواری و ماهیگیری در پایتخت

دریاچه باغ هنر

در میان باغ‌های هنر، کتاب و نمایش قرار دارد و به‌عنوان مکانی برای استراحت بازدیدکنندگان ساخته شده است. این دریاچه به شکل دریای خزر و با دو بخش شمالی و جنوبی و در اطرافش فضای سبز و مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ساخته شده و فضای خوبی برای پیاده‌روی و لذت بردن از خنکای باد و آب است. شاید برایتان جالب باشد که در محدوده کنار دریاچه و بخشی از محور فرهنگ که به‌صورت پل از روی دریاچه می‌گذرد امکانات گردشــگری مطلوبی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. پارکینگ، سرویس بهداشــتی، نیمکت‌هایی برای استراحت و فروشگاههای خرید آثار هنری، بخشــی از امکاناتی است که در مجاورت دریاچه هنر برای گردشگران فراهم شده است.

دریاچه شهر

عمق این دریاچه ابتدا حدود ۵.۵ متر بوده اما اکنون، عمق آن را به یک متر کاهش داده‌اند. یکی از تفریحاتی که هنگام بازدید از دریاچه پارک شهر برای گردشگران درنظر گرفته شده است، قایق سواری است. شــما می‌توانید با استفاده از جلیقه نجات، گردشی لذت‌بخش را در دریاچه پارک تجربه کنید. قدمت پارک در کنار درختان بلند و گونه‌های گیاهی متنوع، فضای اطراف دریاچه را به محیطی دلنشــین برای ساعتی استراحت و تفریح در طبیعت تبدیل کرده است. باغ پرندگان هم با نمایش گونه‌های مختلف درست در مجاورت دریاچه قرار دارد و با انتخاب ایــن دریاچه برای پیکنیک، مصداق یک تیر وچند نشان است.

دریاچه ارم

تغذیه آب دریاچه ارم از طریق بارش‌هــای فصلی، آب موقت رودخانه کن و روان‌اب‌هاست. عمق آب در کناره های این دریاچه ۵/۱ تا ۲ متر بوده و در قســمت های میانی به ۱۲ متر می‌رسد. ساحل سنگی از جدیدترین چشــم اندازهای دریاچه ارم است که در شمال دریاچه قرار دارد و فضای جالب و نوستالژیکی را پیشروی بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می دهد. در ضلع جنوبی دریاچه و در دور تا دور آن ســازه گذر موج را مشاهده می کنید. در این دریاچه برای قایق‌سواری می‌توانید از قایق‌های مختلفی استفاده کنید.

دریاچه شهید گرکانی

هر فرد می‌تواند ۲ قالب، داخل دریاچه بیندازد اما هر مجوز مختص یک چوب و چرخ است. ماهی‌های صید شده هم به ماهیگیران می‌رسد. علاقه مندانی که ماهیگیری بلد نیستند، اینجا نحوه کار با چوب و دست گرفتن آن، چگونگی گرفتن قالب، اســتفاده از طعمه، نحوه پرتاب کردن و... را رایگان آموزش می‌بینند. بخش قایق‌سواری مجموعه هم اخیرا راه افتاده و می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید.

قایق‌سواری و ماهیگیری در پایتخت

دریاچه آزادگان

دریاچه آزادگان در بزرگترین بوســتان شهری ایران و مجهز به آبنماهایی به طول ۱ کیلومتر اســت. این آبنماها با حرکت نور و موسیقی فضایی دیدنی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند. در کنار دریاچه، رستوران بوســتان آزادگان و ۴ پارکینگ در ۴ گوشه پارک قرار گرفته است. پیست دوچرخه‌ سواری و مسیر پیاده‌روی در کنار دریاچه این بوستان ساخته شده و امکانات لازم برای یک پیک نیــک خانوادگی در کنــار منظره زیبای دریاچه تدارک دیده شده است.

دریاچه ملت

در قسمت شمالی بوستان قرار دارد که چشم انداز و جلوه خاصی به این پارک بخشــیده اســت. در این دریاچه، ماهی، قورباغه، اردک و آبزیان متعددی زندگی می‌کنند. در دریاچه پارک ملت یک آبنمای موزیکال وجود دارد که در اوقات خاصی از ســال یا عصرهای تابســتان تلفیق زیبایی از نورپردازی و موسیقی را به نمایش می‌گذارد. روی دریاچه و نزدیک آبنما پلی ساخته شده که می‌توانید از بالای آن دید بهتری به مجموعه داشته باشید.

قایق‌سواری و ماهیگیری در پایتخت

قایق‌سواری و ماهیگیری در پایتخت

کد خبر 783138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha