همشهری آنلاین: سرمربی پیشین تیم ملی گفت: پس از انجام دو جلسه بین برخی از پیشکسوتان و مسئولان فدراسیون فوتبال سرانجام گزینه سرمربیگری تیم ملی مشخص شد.

حشمت مهاجرانی در گفت وگو با ایلنا، ضمن بیان مطلب فوق افزود: در بحثی که طی دو جلسه فشرده با مدیران فدراسیون فوتبال داشتیم بحث چهار گروه از مربیان مطرح شد. در ابتدا مربیان جوان داخل کشور که عملکرد خوبی در مسابقات لیگ برتر داشته‌اند و پس از آن حضور مربیان پیشکسوت در راس کادر فنی. حضور مربیان ایرانی شاغل در خارج از ایران نیز پیشنهاد بعدی پیشکسوتان بود. در نهایت هم در خصوص حضور مربیان خارجی در تیم ملی بحث کردیم. البته این بحث به دلیل اینکه مربی خارجی هیچ گاه برای سه مسابقه به ایران نمی آید منتفی شد.

وی ادامه داد: به هر حال مربیان خارجی برای اینکه به تیم ملی بیایند نیاز به قرارداد رسمی و حداقل یک ساله دارند. به همین دلیل حضور مربی خارجی در شرایط فعلی منتفی شد.
مهاجرانی اضافه کرد: من در دوبی بودم که بنا به پیشنهاد فدراسیون برای حضور در جلسه میتینگ به تهران برگشتم. به هر حال در وضعیت کنونی نیاز بود چنین جلسه‌ای برگزار شود و من وظیفه داشتم در آن حضور پیدا کنم. خوشبختانه تمام کسانی که در این جلسه حضور داشتند هیچ گاه به دنبال گرفتن پست و مقام نبودند و صادقانه به دنبال ارائه راهکاری برای نتیجه‌گیری تیم ملی در بازی‌های آینده بودند. من نیز هر کاری از دستم بر بیاید برای موفقیت تیم ملی انجام خواهم داد. یعنی افتخار می‌کنم که به تیم ملی کشورم کمک کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 آرژانتین، افزود: خوشبختانه پس از گفت وگوها و بررسی‌های لازم، سرانجام برسر انتخاب سرمربی تیم ملی به توافقات کاملی دست یافتیم و قرار بر این شد که تلفیقی از یک مربی جوان و یک پیشکسوت در رأس کادر فنی تیم ملی کنار هم حضور داشته باشند تا در صورت لزوم نکات ضروری را به هم تذکر دهند. امشب در جلسه کمیته فنی نام سرمربی تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در وضعیت کنونی تکلیف ما برای صعود به جام جهانی در مسابقه برابر کره شمالی مشخص خواهد شد. یعنی نتیجه این مسابقه وضعیت صعود ما به جام جهانی را مشخص خواهد کرد. من هیچ کجا از کلمه باید استفاده نکرده‌ام اما اعلام می‌کنم تیم ملی برای صعود به جام جهانی "باید" کره شمالی را در خانه‌اش شکست دهد. باید در این مسابقه موفق شویم هر سه امتیاز را بگیریم. در راه رسیدن به این موفقیت باید همه کارشناسان و اصحاب رسانه به تیم ملی کمک کنند.

مهاجرانی ادامه داد: اسامی مربیان دست من نیست تا آن را رسماً اعلام کنم اما تمامی مربیان مطرح لیگ برتر جزو گزینه‌های ما بودند اما در دو جلسه‌ای که با برخی از پیشکسوتان در فدراسیون فوتبال داشتیم در مورد تمامی گزینه‌ها بحث کردیم تا در حالی که حساسیت بیشتری پیرامون این قضیه بود با کمترین اشتباه بهترین فرد را انتخاب کنیم به همین دلیل تمامی مربیان ایرانی مورد بررسی قرار گرفتند تا در نهایت به یک جمع بندی کامل رسیدیم.
من امروز هم مانند شب گذشته به فدراسیون آمدم و آخرین اظهاراتم را در اختیار مسئولان فدراسیون قرار دادم و بعدازظهر عازم کشور امارات خواهم شد اما باز هم اگر از من دعوت کنند و کمکی از دستم بربیاید آماده خدمتگذاری به فوتبال کشورم هستم

کد خبر 78211

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز