جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: خداداد عزیزی گفت: برای دعوت و حضور علی کریمی در تیم ملی بین من، کریمی، دایی و بهزاد غلامپور توافق شده بود اما علی دایی آن توافقات را شکست

خداداد عزیزی پیرامون صحبت‌های علی کریمی درباره علت اعلام حضورش برای تیم ملی فوتبال ایران و اینکه گفته بود خداداد عزیزی از این مساله مطلع است [گفت‌و‌گوی علی کریمی درباره تیم ملی]، به ایسنا اظهار کرد: درست است این بحث به هفته‌های پیش از بازی تیم ملی برابر عربستان برمی‌گردد؛ علی کریمی از تیم ملی خداحافظی کرده بود اما به زعم بسیاری از کارشناسان فوتبال و حتی مربیان تیم ملی، حضور او می‌توانست در دیدار برابر عربستان به نفع ما باشد.

وی افزود: آن زمان بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی به من زنگ زد و صحبت‌هایی در این زمینه داشت؛ او می‌گفت که مربیان تیم ملی خواهان حضور کریمی در تیم ملی هستند اما نمی‌خواهند در صورت دعوت دوباره از این بازیکن، با کناره‌گیری مجدد علی کریمی از تیم ملی مواجه شوند. در نهایت بحث به اینجا رسیده بود که من با کریمی صحبت کنم و او را برای حضور دوباره در تیم ملی راضی کنم.

عزیزی گفت: در این زمینه مفصل با علی کریمی صحبت کردم؛ او واقعا تصمیمش را گرفته بود و با توجه به مشکلاتی که بین او و دایی وجود داشت، نمی‌خواست به تیم ملی برگردد؛ از او خواهش کردم در تصمیمش تجدیدنظر کند؛ او نیز لطف داشت و در نهایت پذیرفت تا دوباره برای تیم ملی کشورش بازی کند. همچنین قرار شد جلسه‌ای بین من، کریمی، دایی و غلامپور برای رفع سوتفاهمات برگزار شود اما چون غلامپور در جریان صحبت‌های من با کریمی بود و نظرات جدید این بازیکن را به دایی انتقال داد و حتی کریمی برای تیم ملی اعلام حضور کرد، دیگر نیازی به برگزاری جلسه بین همدیگر ندیدیم.

وی ادامه داد: اما وقتی لیست تیم ملی از سوی علی دایی اعلام شد، نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و یک دفعه چه شد که علی دایی تمام توافقات را به هم زد. باور کنید مربیان تیم ملی خود راضی به حضور کریمی در تیم ملی بودند اما نمی‌دانم چرا در نهایت چنین تصمیمی گرفته شد. در این قضیه تنها من شرمنده کریمی شدم و زمانی هم که پس از این اقدام او به من زنگ زد، تنها به کریمی گفتم شرمنده‌ام، نمی‌دانم چی شد، ما با هم توافق کرده بودیم، اما تو حسن نیت خود را برای حضور در تیم ملی ایران و تلاش برای موفقیت آن ثابت کردی.

خداداد عزیزی همچنین درباره اوضاع تیم ملی در مقطع کنونی  گفت: با توجه به شرایطی که برای تیم ملی پیش آمد، تعویض سرمربی یک تصمیم منطقی بود. در حال حاضر حتی امکان دارد که ما در گروه‌مان در همین رده چهارم باقی بمانیم. فکر می‌کنم در بازی‌های آتی، دیدار برابر کره شمالی حساسترین مسابقه ما خواهد بود که فقط پیروزی در این بازی می‌تواند ما را به کسب عنوان سومی در گروه بسیار امیدوار کرده و عامل صعود ما به جام جهانی شود.

وی گفت: در حال حاضر فکر می‌کنم باید سرمربی جدید هرچه سریع‌تر انتخاب و معرفی شود تا او بتواند از بازیکنانی که در چهار هفته پایانی لیگ برای تیم‌هایشان به میدان می‌روند، نفرات مورد نظر را انتخاب کند. ضمن اینکه اکنون تیم ملی دیگر بحث فنی خاصی ندارد و باید سرمربی انتخاب شود که تسلط و توانایی کافی را برای انجام مسایل روحی روانی و جمع کردن حاشیه‌ها داشته و روی آنها تاکید بیشتری داشته باشد.

کد خبر 78034

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز