همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا از سازمان اطلاعات و جاسوسی پاکستان خواست روابط خود با شبه‌نظامیان را قطع کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا یکشنبه (9 فروردین) از مقامات ارشد سازمان جاسوسی و اطلاعات پاکستان (ISI) خواست هر گونه روابط با شورشیان طالبان و دیگر گروههای شبه‌نظامی افغانستان را قطع کرده و از حمایتهای نظامی آنها دست بردارد.

اظهارات گیتس درست پس از اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام شد مبنی بر اینکه شواهدی از دست داشتن عناصر اطلاعاتی پاکستان در ارائه کمکهای نظامی به گروه طالبان در مناطق مرزی این کشور با افغانستان و هند در دست دارد.

ارتش آمریکا اعلام کرده است مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد، عناصری از سازمان اطلاعات و جاسوسی ارتش پاکستان(ISI) همچنان به حمایت خود از گروه شورشی طالبان ادامه می‌دهند.

"مایک مولن " رئیس ستاد مشترک آمریکا در گفتگو با شبکه خبری "سی‌ان‌ان " اظهار کرد: سازمان اطلاعات و جاسوسی پاکستان با شبه‌نظامیان مذکور در مرزهای این کشور با افغانستان و هند ارتباط دارد و به آنها همچنان کمک می‌کند.

برخی از مقامات نظامی آمریکا نیز در گفتگو با روزنامه "نیویورک تایمز " اظهار داشتند: کنترلهای الکترونیکی و اطلاعات ارائه شده از سوی مخبرین، نشان دهنده آنست که سطح همکاریهای عناصر اطلاعاتی پاکستان با شبه‌نظامیان طالبان، بیش از آنچیزی است که قبلا فکر می‌شد و روابط آنها بسیار گسترده و عمیق است.

آنها همچین گفتند که تقویت نیروهای طالبان در جنوب افغانستان، تنها بدلیل دریافت حمایتهای نظامی از پاکستان امکان‌پذیر شده است.

کد خبر 77853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز