همشهری آنلاین: وزیر رسانه پاکستان به دلیل اعتراض به نحوه اداره رسانه‌های این کشور از مقام خود استعفا کرد.

به گزارش الجزیره، با وجود آن که خبر استعفای شری رحمان وزیر اطلاعات پاکستان هنوز تائید نشده، به نظر می‌رسد انتشار این خبر به بی ثباتی در عرصه سیاسی پاکستان که به دلیل گسترش اعتراضات بحرانی قلمداد شده است، دامن بزند.

خبرنگار الجزیره از اسلام آباد خبر داد که طبق گزارش‌های موجود وزیر اطلاعات پاکستان از مقام خود استعفا داده است.

در حالی که کارمندان دفتر رحمان از استعفای وی خبر داده‌اند دولت پاکستان اعلام کرده که همچنان امیدوار به حل این مساله است.

رحمان از مشاوران مهم آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان محسوب می‌شود و استعفای وی ضربه بزرگی به دولت پاکستان وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، شری رحمان یکی از افرادی است که گفته می‌شود نقش عمده‌ای در به قدرت رساندن زرداری ایفا کرده است. بنابراین تحلیل گران معتقدند در صورت استعفای قطعی، زرداری از داشتن یک حامی مهم محروم خواهد شد.

گفته می​شود رحمان به دلیل مقابله دولت با رسانه‌های این کشور که نسبت به انتشار اخبار راه پیمایی کارگران و قضات معترض به سمت اسلام آباد اقدام کرده‌اند، خواستار استعفا از مقام خود شده است.

تراست مطبوعاتی هند گزارش داد که شبکه خبری ژئو ادعا کرده است که آصف علی زرداری دستور توقف پخش برنامه‌های این شبکه خبری در پاکستان را صادر کرده است.

دفتر زرداری این ادعا را تکذیب کرده است.

بر اساس این گزارش دولت زرداری با دستگیر کردن 100 نفر از تظاهرکنندگان و جلوگیری از خروج 300 نفر دیگر از آن‌ها از کراجی تلاش کرده است تا از حرکت معترضان به سمت پایتخت ممانعت به عمل آورد. [ادامه راهپیمایی مخالفان پاکستانی به سمت پایتخت]

بحران پاکستان در ماه فوریه و زمانی که دادگاه عالی این کشور نواز شریف رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز، اصلی ترین حزب مخالف دولت را از شرکت در هرگونه انتخابات منع کرد، به اوج خود رسید.

کد خبر 77212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز