یکشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران کانادایی می‌گویند یک شبکه جاسوسی سایبر که عمدتا در چین مستقر است، به اسناد طبقه‌بندی‌شده دولتی و سازمان‌های خصوصی در 103 کشور دست یافته است.

گروه پژوهشی اینترنتی کانادایی، "ناظر جنگ‌افزار اطلاعاتی" (IWM) در ابتدا بر اتهامات جاسوسی سایبر چینی‌ها بر ضد جامعه تبتی‌های تبعیدی متمرکز شده بود، اما نهایتا شبکه بسیار وسیع‌تری از کامپیوترهای هک‌شده را کشف کرد.

این گروه پژوهشی می‌گوید با اینکه تجزیه و تحلیل‌ آنها به چین به عنوان منبع عمده این شبکه اشاره دارد، به طور قطعی نمی‌تواند درباره هویت یا انگیزه هک‌‌کننده‌ها اظهار نظر کند.
 مقامات چینی تا به حال در مورد این ادعا اظهار نظری نکرده‌اند.

 IWM از پژوهشگرانی از یک حلقه فکری مستقر در اوتاوا به نام SecDev Group و مرکز مطالعات بین‌المللی مانک دانشگاه تورونتو متشکل است. یافته‌های ابتدایی این گروه به یک تحقیق 10 ماهه منجر شد که گزارش آن یکشنبه 29 مارس به صورت آنلاین منتشر شد.

پژوهشگران کانادایی یک شبکه جاسوسی سایبر را کشف کردند که شامل 1295 کامپیوتر
نفوذیافته از جمله کامپیوترهای دولتی بنگلادش، لتونی، اندونزی،‌ فیلیپین، برونئی، باربادوس و بوتان می‌شود.

آنها همچنین سیستم‌های هک‌شده‌ای را در هند، کره جنوبی، اندونزی، رومانی ، قبرس، مالتا، تایلند، تایوان، پرتغال، آلمان و پاکستان کشف کرده‌اند.

 به گفته این پژوهشگران هنگامی هک‌کننده‌ها به این سیستم‌ها نفوذ کرده بودند، با استفاده از نرم‌افزارهای مهاجم (Malware) - نرم‌افزاری که که بر روی کامپیوترهای نفوذیافته نصب می‌‌شود- کنترل آنها را به دست آورده بودند، و داده‌‌های به دست‌آمده از انها را نقل و انتقال می‌دادند.

کد خبر 77851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز