همشهری آنلاین: روزنامه "سیاتل پست اینتلیجنسر" (Seattle Post-Intelligencer) از این پس تنها به‌صورت اینترنتی منتشر می‌شود

این روزنامه در وب‌سایت خود www.Seattlepi.com اعلام کرد هرست - ناشر این روزنامه - به دلیل ضررده بودن آن تصمیم گرفته فعالیت مکتوب روزنامه را تعطیل کند.

طبق اعلام سیاتل پست اینتلیجنسر، این نشریه بزرگ‌ترین روزنامه‌ آمریکا است که به سوی تمام اینترنتی شدن روی می‌آورد.

این روزنامه که در سال 1863 به‌عنوان "سیاتل گزتگ" کارش را آغاز کرد، تیراژ روزانه 114 هزار نسخه دارد. مهلت تعیین شده از سوی هرست برای یافتن خریداری برای این روزنامه هفته گذشته به پایان رسید.

بر اساس اعلام هرست که از سال 1921 مالک این روزنامه بوده، روزنامه از سال 2000 سودی نداشته و در سال 2008 در حدود 14 میلیون دلار ضرر کرد.

سیاتل پست اینتلیجنسر هم مانند سایر روزنامه‌های آمریکا با مشکل کاهش درآمد تبلیغاتی، افت فروش و روی آوردن خوانندگان به اخبار آنلاین رایگان مواجه بود.

هرست ماه جاری اعلام کرد که سانفرانسیسکو کرونیکل، یکی دیگر از نشریه‌های این شرکت که سال میلادی گذشته 50 میلیون دلار ضرر کرد، بسته خواهد شد یا به فروش گذاشته می‌شود مگر اینکه کارکنان آن با تعدیل زیاد موافقت کنند.

کریستین ساینس مونیتور، نشریه صد ساله آمریکایی که سال میلادی گذشته اعلام کرد به نشر مکتوب خود پایان خواهد داد از 7 فروردین این اقدام را عملی کرد و از این پس فقط به صورت آنلاین منتشر می‌شود.[ساینس مانیتور دیگر چاپ نمی‌شود؛ فقط آنلاین]

کریستین ساینس مونیتور، نخستین روزنامه ملی آمریکاست که فقط بر روی اینترنت منتشر می‌شود.

کد خبر 77828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز