اپل سال گذشته مدل‌های ۱۴ و ۱۴ پلاس را به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مدل پرو مجهز نکرد و ظاهرا در مورد آیفون ۱۵ نیز همین رویه را پیش گرفته است.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، اپل پارسال با عدم تجهیز آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به دوربین اصلی و چیپست مشابه مدل‌های پرو، بسیاری از خریداران را ناامید کرد و ظاهرا امسال نیز به همین شیوه عمل خواهد کرد. 

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی باشند اما این دوربین مشابه دوربین آیفون ۱۴ پرو نخواهد بود. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو ۱/۱.۲۸ اینچ و ۱.۲۲ میکرومتر پیکسل است. طبق شایعات، آیفون ۱۵ پرو از همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی بهره می‌برد، اما پیشرفت‌های دیگری مانند طراحی لنز هیبریدی و دیافراگم بزرگ‌تر احتمالا پرو را به یکی از بهترین دوربین‌های موبایل‌ امسال تبدیل کند.

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس احتمالا دوربین ۴۸ مگاپیکسلی نیز خواهند داشت، اما طبق اطلاعات دیجیتال چت استیشن، به سنسور ۱/۱.۵ اینچی کوچک‌تر مجهز خواهند شد. اگرچه این یک پیشرفت در مقایسه با دوربین ۱/۱.۷ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ خواهد بود، اما گوشی‌های پرو برخلاف آنچه گزارش‌های قبلی گفته بودند، برتری خود را حفظ می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سنسورهای بزرگ‌تر می‌توانند نور بیشتری را جمع‌آوری کنند، بنابراین از نظر تئوری قادر به تولید عکس‌های واضح‌تر و دقیق‌تر هستند، به‌ویژه زمانی که شرایط نوری مساعد نیست. علاوه بر این، مدل‌های پرو احتمالا دارای قاب تیتانیومی باشند و انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو مکس دارای لنز پریسکوپ تله فوتو با قابلیت زوم تا ۶ برابر هم باشد.

مثل همیشه، هیچ چیز کاملا روشن نیست و هنوز نمی‌توان درباره این اطلاعات درز کرده، مطمئن بود. اپل احتمالا در ماه سپتامبر از سری آیفون ۱۵ رونمایی خواهد کرد. 

کد خبر 776571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha