یک زن مدعی است که می‌تواند اثبات کند آیفون‌ها هر پنج ثانیه از صورت شما عکس می‌گیرند و این یک تئوری توطئه نیست.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از کاربران تیک تاک ادعا می‌کند که مدرکی کشف کرده که نشان می‌دهد آیفون هر ۵ ثانیه از صورت شما عکس می‌گیرد. او گفت که گزینه فیس‌ آی‌دی (face ID) روی دستگاه میلیون‌ها بار در روز عکس می‌گیرد.

او در ویدئویی که در تیک تاک به اشتراک گذاشت، گفت: «ما به تازگی متوجه شدیم که آیفون شما به طور خاص هر پنج ثانیه یک عکس مادون قرمز با شناسه چهره شما می‌گیرد. ما از طریق یک دوربین مادون قرمز آن را متوجه شدیم.»

سپس گروهی نتایج آزمایش خود را فاش کردند که در آن دوربین را به سمت مردی گرفتند که آیفون در دست داشت. به نظر می‌رسد لنز مادون قرمز هر چند ثانیه یک بار فلاش‌هایی را دریافت می‌کند؛ چیزی که این زن ادعا می‌کند به معنی عکس گرفتن گوشی آیفون است.

با این حال، متخصص فناوری، میچ، این ویدئو را بررسی کرد تا به هزاران دنبال‌کننده‌اش توضیح دهد که واقعا چه اتفاقی می‌افتد.

او گفت: «نگران نباشید. این در واقع فناوری دوربین اپل است که به آن دوربین عمق واقعی می‌گویند. این دوربین از ۳۰۰۰۰ نقطه کوچک نامرئی برای ایجاد نقشه‌ای از صورت شما استفاده می‌کند تا تلفن شما بتواند تشخیص‌دهد که چه زمانی در حال کار با گوشی هستید. بنابراین می‌تواند کارهایی مانند کم‌نور کردن صفحه نمایش شما یا خاموش کردن آن را هنگامی که به آن نگاه نمی‌کنید، انجام دهد. و البته شما می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.»

این تنظیمات در بخش «face ID and passcode» است و شما فقط باید «attention aware features» را خاموش کنید. 

این متخصص فناوری توضیح می‌دهد که داده‌های شناسه چهره فقط برای دستگاه خودتان هستند و در فضای ابری ذخیره نمی‌شود. 

کد خبر 771379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha