شرکت‌های نوکیا و اپل یک قرارداد مجوز متقابل پتنت جدید امضا کردند که شامل فناوری‌های 5G می‌شود.

نوکیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، در ماه مه ۲۰۱۷، نوکیا و اپل یک قرارداد مجوز متقابل پتنت امضا کردند که بر اساس آن شرکت شبکه فنلاندی «محصولات و خدمات زیرساخت شبکه خاصی» را به اپل ارائه خواهد کرد. اپل به نوبه خود با از سرگیری فروش محصولات سلامتی نوکیا در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین خود موافقت کرد.

قراردادی که در ماه می ۲۰۱۷ امضا شد، قرار است در پایان سال جاری منقضی شود و نوکیا امروز اعلام کرد که یک قرارداد جدید مجوز ثبت اختراع طولانی‌مدت با اپل منعقد کرده که نوآوری‌های 5G نوکیا و سایر پیشرفت‌های فناوری ثبت‌شده توسط نوکیا را پوشش می‌دهد. در حالی که شرایط این توافقنامه منتشر نشده، نوکیا گفت که طبق قرارداد جدید مجوز پتنت، از ژانویه ۲۰۲۴ به مدت چند سال شروع به دریافت پرداخت‌ها از اپل خواهد کرد.

 جنی لوکاندر، رئیس شرکت فناوری نوکیا گفت: خوشحالیم که یک قرارداد مجوز طولانی مدت پتنت را با اپل به صورت دوستانه منعقد کرده‌ایم. این توافق نشان‌دهنده قدرت مجموعه پتنت نوکیا، و به معنای چند دهه سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و مشارکت در استانداردهای سلولی و سایر فناوری‌ها است. 

از سال ۲۰۰۰، نوکیا بیش از ۱۵۲.۹ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده و دارای ۲۰ هزار پتنت فامیلی است (اگر مخترع پتنتی را در دفتر ثبت اختراعی ثبت کند و با استفاده از حق تقدم، اظهارنامه مشابهی را در دفتر کشور دیگری ثبت کند به این دو اظهارنامه، پتنت فامیلی یا اختراعات هم‌خانواده (Patent Family) می‌گویند.

بیشتر بخوانید:

در حالی که نوکیا در زمان معرفی آیفون در ژانویه ۲۰۰۷، پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در سطح جهان بود، این شرکت در سال ۲۰۱۴ بخش گوشی‌های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت. در سال ۲۰۱۶، مایکروسافت حقوق برند گوشی‌های هوشمند نوکیا را به گروهی به رهبری «HMD Global» فروخت. نوکیا و اپل در حال حاضر در صنعت گوشی‌های هوشمند با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. 

کد خبر 770867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha