مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

اگرچه نان و پنیر و سبزی و گردو متداول‌ترین ساندویچ‌ سالم و مفید برای بچه‌هاست ولی بچه‌های امروز که مشتری انواع و اقسام شیرینی‌ها و پیراشکی‌ها و تنقلات از این قبیل هستند را نمی‌شود به خوردن نان و پنیر و سبزی معمولی تشویق کرد.

بقچه نان و پنير و سبزی

همشهری آنلاین: مگر آنکه در شکل و فرم متفاوت و هیجان‌انگیزی ارائه شود. تفاوت بقچه نان و پنیر و سبزی با نان و پنیرهای معمول این است که نان آن را هم خودتان می‌پزید. پس دست به کار شوید، مطمئن باشید بچه‌ها این بقچه‌ها را با اشتیاق زیادتری نسبت به پیراشکی‌های آماده می‌خورند؛ شما هم به هدفتان می‌رسید.  

مواد لازم برای نان بقچه

۵۰ گرم کره یا روغن جامد
یک ق‌س سرصاف مایه خمیر
یک عدد تخم‌مرغ
یک ق‌چ شکر
یک ق‌چ بیکینگ‌پودر
۲ /۱ پیمانه شیر ولرم
یک ق‌چ نمک
۲ پیمانه آرد
۴ /۱ پیمانه آب ولرم

خاص‌ترین نان و پنیر دنیا را درست کنید

۱-‌ شکر را داخل آب ولرم حل کرده و خمیر مایه را روی آن بپاشید و به آرامی مخلوط کنید. محلول را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه عمل کرده و کف کند.

۲-‌ در این فاصله یک تخم‌مرغ را شکسته و در ظرفی گود بریزید. بیکینگ پودر، شیر و نمک و روغن جامد (یا کره) را به تخم‌مرغ اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. مایه خمیر را که آماده و حبابدار شده است به این مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. آرد را در این مرحله به تدریج اضافه و مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود.

۳ ‌ در این مرحله دستکش دست کنید و خمیر را ورز دهید. سطحی تمیز را آردپاشی کرده و خمیر را روی آن بگذارید و با دست ورز دهید، تا حدی که به دست نچسبد و خمیری نرم و لطیف داشته باشید.

ظرف یا کاسه‌ای را کمی چرب کرده، خمیر را در آن قرار دهید و روی آن را بپوشانید. کاسه را در جای گرم و تاریکی بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود. بهتر است خمیر حدود ۴۵ دقیقه تا حداکثر یک ساعت استراحت کند.

۴ ‌ در این فاصله مواد میانی را آماده می‌کنیم. سبزیجات را خرد کرده و با گردو مخلوط کنید. پنیر را با پشت چنگال خرد کرده و به سبزی و گردو اضافه کرده و آماده کناری بگذارید.

۵ ‌ بعد از اینکه خمیر آماده شد و خوب پف کرد، سطحی صاف و تمیز را آرد بپاشید و خمیر را با وردنه روی آن به ارتفاع نیم سانتی‌متر باز کنید و برش‌هایی مثلثی روی آن بزنید. مواد میانی را با قاشق در قاعده مثلث بگذارید و گوشه‌ها را مثل بقچه جمع کرده و رول کنید.
۶ ‌ فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و گرم کنید. نان‌ها را روی سینی فر بگذارید. زرده تخم‌ مرغ را زده و با قلم‌مو روی بقچه‌ها بمالید. کنجد و سیاه‌دانه را روی بقچه‌ها بپاشید. نان‌ها را در سینی چرب یا آرد پاشی شده بچینید ودر فر که از قبل گرم شده گذاشته و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

مواد لازم برای داخل بقچه

۱۰۰ گرم مخلوط سبزیجات تازه (ریحان، نعنا، گشنیز، تره، پیازچه و...)
۱۵۰ گرم پنیرخامه‌ای
 یا پنیر فتا
۵۰ گرم گردو خردشده
مواد مورد نیاز برای تزئین
یک عدد زرده تخم‌مرغ
 مقداری کنجد خام و سیاه‌دانه

فوت‌وفن

هنگام اضافه کردن آرددقت کنید که مقدار آرد زیاد نباشدچون در این صورت نان‌ها سفت خواهند شد.  

از کجا بخریم؟

 خمیرمایه را از فروشگاه‌های لوازم شیرینی‌پزی و قنادی تهیه کنید.  

یه‌جور دیگه

در صورت تمایل می‌توانید نمک را از مواد نان حذف کرده و برای داخل نان‌ها از خرما و دارچین استفاده کنید.

کد خبر 776500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha