کارشناسان امنیت سایبری به طور ویژه از نوعی بدافزار نگران کننده به نام «اتمیک استیلر» (Atomic Stealer) نام برده‌اند که محصولات اپل را هدف قرار می‌دهد.

مک اپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این «بدافزار سرقت اطلاعات» کاربران « macOS» را هدف قرار می‌دهد بنابراین ارزش دارد که مراقب علائم هشدار دهنده  نسبت به این بد افزار باشید.
متخصصان «ترند میکرو» خطرات «اتمیک استیلر» (Atomic Stealer یا دزد اتمی) را در وبلاگ خود برجسته کردند. آن‌ها نوشتند: «اتمیک استیلر» ( که به صورت با مسما دزد اتمی معنی می‌دهد) که توسط «آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و اطلاعاتی سیبل» (Cyble Research and Intelligence Labs)، کشف شده به عنوان یک دزد اطلاعات عمل می‌کند. هدف اصلی آن استخراج داده‌های حساس از سیستم‌های macOS است.

کارشناسان ادعا می‌کنند که این بدافزار می‌تواند رمزهای عبور، فایل‌ها، داده‌های مرور، کوکی‌ها و اطلاعات کارت اعتباری را سرقت کند. اگر از ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، بدافزار بسیار نگران کننده است.

ترند میکرو می‌گوید: «اتمیک استیلر» علاوه بر این داده‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، به‌ویژه کیف پول‌های رمزنگاری مانند Electrum، Binance، Exodus، Atomic  و Coinomi را هدف قرار می‌دهد.

علائمی هشدار دهنده درباره این بد افزار وجود دارد که می‌توانید مراقب آن‌ها باشید.

رفتار غیرمعمول و عملکرد کند دو علامت قرمز هستند که رایانه شما آلوده است. اگر به طور تصادفی از شما خواسته شد تا رمز عبوری برای کلیک کردن روی درخواست فایل وارد کنید، این می تواند یک علامت هشدار نیز باشد. ترند میکرو می افزاید: علاوه بر این، اگر نصب کننده نرم افزار مشکوکی را پیدا کردید، باید احتیاط کنید و بیشتر بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کار این است که مطمئن شوید نرم افزار شما به روز است تا از هرگونه نقص امنیتی جلوگیری شود. اگر مشکوک به آلوده شدن سیستم‌تان هستید، فورا اینترنت را قطع کنید تا از انتقال داده‌ها جلوگیری کنید. رمزهای عبور مهم خود را تغییر دهید و از یک برنامه آنتی ویروس برای اسکن رایانه خود استفاده کنید. حذف هر فایل مشکوک به آلودگی، تقریبا حیاتی است.

کد خبر 775441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha