مجرمان سایبری کاربران اینستاگرام را با یک کلاهبرداری هنری هدف قرار داده‌اند که هدف آن سرقت پول و اطلاعات آن‌ها است.

اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، کلاهبرداران تقریبا هر کاری از جمله تظاهر به هنرمند بودن را برای سرقت پول شما انجام می‌دهند.

مجرمان از چه طریقی وارد می‌شوند

در این طرح جدید ، مجرمان سایبری کاربران اینستاگرام را هدف قرار می‌دهند و سپس وانمود می‌کنند که می‌خواهند از تصاویر آن‌ها برای نقاشی دیواری استفاده کنند. کلاهبردار معمولا پس از دنبال کردن صفحه شما از طریق یک پیام مستقیم با شما تماس می‌گیرد. بیشتر اوقات، آن‌ها به قربانی پیشنهاد می دهند برای استفاده از عکس خود پولی بپردازند، اما این فقط یک حقه است.

هنگامی که آن‌ها شما را با وعده چک دستمزد جذب کردند، از شما اطلاعات شخصی را می‌خواهند. این شامل نام و نام خانوادگی، ایمیل و نام مؤسسه بانکی شما، اما محدود به آن نیست.

زمانی که کلاهبردار اطلاعات شخصی شما را به دست آورد، می تواند از آن برای هک کردن حساب های شما و سرقت پول شما استفاده کند. در برخی موارد دیگر، آن‌ها ممکن است یک چک جعلی برای شما ارسال کنند. با این حال، بانک شما متوجه می شود که این چک قانونی نیست و از شما می خواهد آن را بازپرداخت کنید.

یک نفر تجربه خود را از کلاهبرداری جعلی چک در «گیک ماماس» توضیح داد: آن‌ها (کلاهبرداران) مدام به من می گفتند که باید در اسرع وقت پول واریز کنم، بنابراین من از آن‌ها یکسری سوالات احمقانه پرسیدم و سپس وانمود کردم که آن را واریز کرده‌ام.سپس آنها مدام به من می گفتند که باید پول را به آنها «ونمو» (نوعی برنامه برای واریز پول)بدهم یا از CashApp استفاده کنم.

متاسفانه، من از آن‌ها استفاده نمی‌کنم حداقل نه برای کلاهبرداران، بنابراین آن‌ها را دست به سر کردم و به آن‌ها گفتم که باید از Paypal استفاده کنم و چند روز طول می‌کشد تا انتقال داده شود.

چگونه  از کلاهبرداری آنلاین ایمن بمانیم

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید خطر قربانی شدن در یک کلاهبرداری آنلاین را کاهش دهید. همیشه مراقب هرگونه پیام افراد غریبه در اینستاگرام باشید. اگر پیامی دریافت کردید، روی هیچ پیوندی کلیک نکنید و اطلاعات شخصی خود را ارائه ندهید.

موافقت نکنید که اجازه دهید کسی بدون قرارداد از عکس‌های شما برای اهداف تجاری استفاده کند. یک هنرمند، معمولا قراردادی را ارسال می‌کند و حتی در آن صورت، باید از کسی بخواهید که آن را بررسی کند. مراقب اطلاعاتی که به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، باشید. این بدان معناست که هرگز نام کامل، آدرس یا سایر اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نگذارید.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 776883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha