کارشناسان امنیت سایبری هشدار می‌دهند که فریب بازی محبوبی در متاورس را نخورید که بی‌سروصدا پول‌های شما را می‌برد.

امنیت سایبری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، کارشناسان امنیت سایبری در بازی آپوکالیپس متاورس، یک تروجان پیدا کرده‌اند. آپوکالیپس، یک بازی بلاک‌چین است که در جامعه وب ۳ سر و صدای زیادی به پا کرده است.

این تروجان که توسط شرکت امنیتی اسلو میست (SlowMist) کشف شده، چندین هفته است که در نرم‌افزار این بازی کمین کرده است. تروجانبه نوعی کد یا نرم‌افزار مخرب می‌گویند که می‌تواند کنترل کامپیوتر شما را در دست بگیرد.

اسلومیست در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق نوشت: بازی آپوکالیپس یک تروجان است! همان کلاهبرداری قدیمی است اما با چهره‌ای جدید. فریب نخورید. هرچقدر هم که طراحیش شیک باشد، وسوسه شدن می‌تواند به قیمت از دست رفتن پولتان تمام شود.»

محققان گفتند که این بازی برای سرقت داده‌های حساس از جمله رمز عبور، کیف پول ارزهای دیجیتال و شماره کارت اعتباری طراحی شده است. کارشناسان تروجان را در فایل نصبی بازی کشف کردند که کاربران برای اجرای بازی باید آن را دانلود کنند.

هنگامی که فایل دانلود و اجرا شد، بدافزار روی رایانه کاربر نصب می‌شود و شروع به سرقت داده‌ها در پس زمینه می‌کند. به توییت اسلو میست اسکرین شاتی از یک اسکن امنیتی که توسط ویروس‌توتال انجام شده بود، ضمیمه بود.

این ابزار به کاربران امکان تجزیه و تحلیل URL ها، آدرس‌های IP و فایل‌های مشکوک به بدافزار را می‌دهد. ویروس توتال فایل آپوکالیپس را به‌عنوان بدافزار شناسایی کرد و دریافت که «چهارده فروشنده ابزار امنیتی فایل بازی آپوکالیپس متاورس را به‌عنوان مخرب پرچم‌گذاری کرده‌اند.»

علاوه بر این، چندین ابزار امنیت سایبری این بدافزار را با عنوان «trojan.stealer/amos» شناسایی کرده‌اند.

سکیورمک، یک سرویس متخصص در امنیت مک، اضافه کرد که «آموس یا AMOS یک تروجان است که قادر به سرقت اطلاعات مختلف از یک سیستم مک‌اواس از جمله رمز عبور آی‌کلاود کی‌چین، اطلاعات سیستم، کوکی‌های مرورگر و موارد دیگر است.»

بیشتر بخوانید:

چگونه ایمن بمانیم

چند راه وجود دارد که کاربران می‌توانند از تماس با تروجان‌های مخرب جلوگیری کنند. برای شروع، مهم است که یک آنتی ویروس یا ضد بدافزار روی دستگاه‌های خود نصب کنید. همیشه نرم‌افزار دستگاه خود را به روز نگه دارید زیرا به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل اصلاحات امنیتی هستند.

هرگز فایل پیوندی را دانلود نکنید یا پیوستی را از ایمیل یا پیام متنی که عجیب، مشکوک یا ناآشنا به نظر می‌رسد، باز نکنید.

کد خبر 806256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha