کاربران اندروید می‌توانند با یک ترفند ساده ۳۰ ثانیه‌ای، عکس‌های خصوصی خود را پنهان کنند.

گوشی اندروید

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سان، کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از یک روش ساده، عکس‌های خصوصی خود را پنهان کنند. همه ما به هر دلیلی ممکن است عکس‌هایی داشته باشیم که دلمان نمی‌خواهد دیگران آن‌ها را ببینند. اگر دستگاه شما اندروید است، می‌توانید عکس‌هایتان را به سادگی از دید دیگران مخفی کنید و فعال کردنش در تنظیمات دستگاهتان فقط ۳۰ ثانیه وقت می‌برد.

موبایل‌های اندرویدی دارای یک تنظیمات مفید به نام پوشه قفل‌شده هستند که به شما کمک می‌کند عکس‌هایتان را پنهان کنید.

پوشه قفل‌شده چیست

پوشه قفل‌شده یا A Locked Folder یک آلبوم ویژه در گوگل فوتوز یا Google Photos است که فقط شما می‌توانید با روش احراز هویت گوشی خود، به آن دسترسی داشته باشید. روش‌های احراز هویت شامل پین، رمز عبور، اثر انگشت یا تشخیص چهره شما است.

گوگل می‌گوید: «موارد موجود در پوشه قفل شده در قسمت عکس‌ها، خاطرات، جستجو یا آلبوم‌ها ظاهر نمی‌شوند و برای سایر برنامه‌های دستگاه شما که به عکس‌ها و ویدیوهای شما دسترسی دارند، در دسترس نخواهند بود.»


چگونه یک پوشه قفل‌شده تنظیم کنیم

برای راه‌اندازی یک پوشه قفل شده، ابتدا به Google Photos بروید. سپس، قسمت Library، واقع در قسمت پایین سمت راست را انتخاب و روی Utilities کلیک کنید.

از آنجا، Set up Locked Folder را پیدا کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید. اگر قفل صفحه برای دستگاهتان تنظیم نشده است، برای استفاده از پوشه قفل شده باید قفل صفحه را تنظیم کنید. رمز عبور پوشه قفل شده شما همان قفل صفحه دستگاه شما خواهد بود.

برای انتقال یک عکس به پوشه قفل شده، Google Photos خود را باز کنید و سپس روی Photos کلیک کنید. سپس، انگشت خود را روی تصویر مورد نظر کمی نگه دارید و تصویری را که می‌خواهید از چشمان کنجکاو دیگران پنهان کنید، انتخاب کنید. نماد قفل را با عبارت Move to Locked Folder انتخاب کنید و برای تایید تصمیم خود روی Move ضربه بزنید.

سپس وقتی از شما خواسته شد اجازه دهید عکس‌ها این تصویر را تغییر دهند، این اجازه را بدهید و Allow را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 805762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha