همشهری آنلاین: صدها هزار کارگر فرانسوی در دومین اعتصاب سراسری در فرانسه طی دو ماه اخیر شرکت می‌کنند

به گزارش بی بی سی، این اعتصاب سراسر از سوی اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود تظاهرات در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی سارکوزی در حدود 200 شهر و شهرک برگزار شود. مدارس نیز در زمان اعتصابات تعطیل و شبکه حمل و نقل عمومی نیز دچار اختلال خواهد شد.

سازمان دهندگان این دور از اعتصابات ابراز امیدواری کرده‌اند که این دور از اعتصابات اعترض آمیز گسترده تر از اعتصابات ماه ژانویه باشد.[اعتصاب میلیونی در فرانسه]

اتحادیه‌های کاگری خواستار آن شده‌اند که دولت اقدامات حمایتی بیشتری را در قبال مشاغل و دستمزدها انجام دهد. این درخواست‌ها در حالی در جریان اعتصابات  مطرح خواهد شد که بر اساس آمارهای موجود نرخ بیکاری در فرانسه به دو میلیون نفر رسیده و انتظار می‌رود در آینده نیز افزایش پیدا کند.

سه چهارم مردم فرانسه از اعتصابات حمایت می‌کنند و معتقدند کمک 2.4 میلیون یورویی دولت به بخش اقتصادی که در اوائل سال جاری میلادی پیشنهاد شده بود، ناکافی است.

معترضان همچنین خواستار آن شده‌اند که نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه طرح‌های خود را مبنی کاهش فرصت‌های شغلی در بخش دولتی کنار بگذارد.

سارکوزی در مقابل گفته است که خواسته کارگران را درک می‌کند، اما دولت وی نمی‌تواند در این زمینه کار زیادی انجام دهد.

بر اساس پیش بینی‌ها نرخ بیکاری در فرانسه تا پایان سال جاری به دلیل فقدان کار برای 350 هزار نفر به 10 درصد خواهد رسید.

کد خبر 77495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز