چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرویس‌های حمل و نقل آبی میان انگلیس و فرانسه روز چهارشنبه به خاطر آنکه ماهیگیران فرانسوی سه بندر شمالی این کشور را در اعتراض به سهمیه‌بندی ماهیگیری اتحادیه اروپا مسدود کردند، مختل شد.

خبرگزاری اتریش از پاریس گزارش داد، بنادر بولوگن سور مر (Boulogne-sur-Mer)، دونکیرک (Dunkirk) و کالائیس (Calais) فرانسه برای دومین روز متوالی با ناوگانی از قایق‌های ماهیگیری بسته شدند.

صاحبان این قایق‌ها از اتحادیه اروپا خواستند سهمیه انحصاری و نوع ماهی‌های قابل صید را افزایش دهد.

شرکت کشتیرانی باربری پی اند او (P&O) خدمات خود را در مسیر کانال انگلیس برای دومین روز متوالی تعطیل کرد و در همین حال سه شرکت حمل و نقل انگلیسی دیگر هم خدمات خود را بین داور و سه بندر مسدود شده، متوقف کردند.

میشل بارنیر، وزیر زراعت و شیلات فرانسه به ماهیگیران گفت نمی‌تواند از بروکسل بخواهد سهمیه‌ها را تغییر دهد زیرا سهمیه انواع ماهی‌ها سال گذشته 30 درصد افزوده شد.

بارنیر گفت دولت پاریس آماده تامین کمک اقتصادی برای کسانی است که به خاطر این محدودیت متضرر شده‌اند و پیشنهاد کرد روز پنجشنبه با ماهیگیران ملاقات کند، اما پیشنهادش رد شد.

یک مقام از اتحادیه ماهیگیران گفت کل ناوگان شمالی ماهیگیران مستقل شامل 110 کشتی در انسداد بنادر دخیل هستند و به زودی ماهیگیران بنادر شمالی از جمله شربورگ (Cherbourg) و لو آور (Le Havre) هم به آنها می‌پیوندند.

کد خبر 79095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز