همشهری آنلاین: یک خفاش لحظاتی قبل از پرتاب شاتل دیسکاوری به فضا به تانک سوخت آن چسبیده بود و احتمالا می‌خواست به ایستگاه بین‌المللی فضایی برود.

به گزارش سی‌ان‌ان این خفاش برای آخرین بار چند لحظه پیش از پرتاب شاتل بر روی تانک سوخت خارجی آن دیده شده است.

مسئولان ناسا در این باره گفته‌اند امیدوارند خفاش پیش از پرتاب از شاتل جدا شده باشد اما احتمال می‌دهند احتمالا به خاطر شعله‌های آتش نابود شده باشد.

مسئولان ناسا پیش از پرتاب دیسکاوری ناسا یکی از متخصاص زیست‌شناسی را به سکوی پرتاب برده بودند تا با مشاهده تصویر خفاش اطلاعاتی از آن بدهد.

Closeup of a bat clinging to the fuel tank of the Space Shuttle Discovery during the launch Sunday, March 15, 2009.

وی گفته بود که این خفاش کوچک از نوع بدون دم است که احتمالا بال چپش شکسته است. سکوهای پرتاب مرکز فضایی کندی نزدیک پناهگاه حیوانات وحشی نشنال آیلند است و ناسا هر باز پیش از پرتاب شاتل‌ها با صداهای آژیر حیوانات را از منطقه فرار می‌دهد تا تا نزدیک شاتل نشوند.

این اولین خفاشی نیست که هنگام پرتاب شاتل می‌خواهد سوار آن شود. پیش‌تر یک بار در سال 1998 یک خفاش دیگر به شاتل چسبیده بود که البته پیش از پرتاب شاتل از آن جدا شده بود.

شاتل دیسکاوری برای انجام یک ماموریت 14 روزه از پایگاه کندی فلوریدا در آمریکا به فضا پرتاب شد. قرار است در این ماموریت خدمه ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISI) و سرنشینان شاتل چهارمین و آخرین محموله از صفحه‌های خورشیدی ایستگاه را که نیروی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد نصب کنند.

کد خبر 77478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز