مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) ده سال پس از آغاز کار بالاخره تمامی صفحه‌های خورشیدی خود را دریافت کرد

 و حالا با گشودن آن‌ها بیشترین میزان الکتریسیته را از خورشید دریافت خواهد کرد.

به گزارش‌ بی‌بی‌سی مرکز فرمان زمینی ناسا پس از پایان کار اتصال صفحه‌های خورشیدی ایستگاه بین‌المللی دستور بازکردن آن‌ها را صادر کرد و ایستگاه بین‌المللی با باز کردن شدن آن‌ها به حداکثر توان خود برای تولید الکتریسیته دست پیدا کرد.

این صفحه‌ها در اولین ماموریت شاتل‌ها در سال جدید به فضا برده شده بود و به کمک خدمه شاتل و سرنشینان ISS نصب شد. [در همین رابطه]

حالا که تمامی صفحه‌های خورشیدی ISS نصب شده‌اند، ایستگاه می‌تواند معادل 120 کیلووات الکتریسیته تولید کند. با اضافه شدن صفحه‌های خورشیدی، الکتریسیته اختصاص داده شده به  آزمایشگاه‌ها در ISS از 15 کیلووات به 30 کیلووات افزایش خواهد یافت.

باز شدن صفحه‌های 73 متری ایستگاه به آرامی صورت گرفته است و با اضافه شدن آن‌ها ایستگاه درخشان‌تر از قبل خواهد بود.

حالا با این شرایط مردم بر روی زمین به راحتی می‌توانند ایستگاه بین‌المللی فضایی  را بلافاصله پس از غروب آفتاب به صورت ستاره درخشانی که در خط افق حرکت می‌کند؛ ببینند.

فضانوردان برای نصب این صفحه در ایستگاه شش ساعت و هفت دقیقه راه‌پیمایی کردند.[نخستین راهپیمایی فضانوردان شاتل دیسکاوری انجام شد] با اضافه شدن این صفحه‌ها وزن کلی ایستگاه بین‌المللی به بیش از 300 تن رسید. در حال حاضر 80 درصد کار ساخت ISS انجام شده است.

کد خبر 77559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز