مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

تلفیق گردو و شکلات همراه با بافتی از بیسکویت، ترکیبی خوشمزه و بی‌نظیر می‌دهد که برای دسر پیشنهاد جذابی است.

اسلایس شکلات

همشهری آنلاین: در ضمن با توجه به اینکه این دسر از سه ماده اصلی درست می‌شود، آماده‌سازی آن زمانی نمی‌برد فقط باید وقت کافی برای قراردادن در یخچال داشته باشید.

مواد لازم

۳۰۰ گرم شکلات تخته‌ای
۲۰۰ گرم روغن مایع
۵۰ گرم گردوی خرد شده
۲۰ عدد بیسکویت ساده

۱. ابتدا شکلات تخته‌ای را به روش بن‌ماری آب کنید. بعد از آب شدن شکلات، روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا غلظت آن یکدست شود.

۲. یک قالب مستطیل‌شکل باریک لبه‌دار را انتخاب کرده، کف آن را یک تکه پلاستیک پهن کنید. بیسکویت‌ها را روی سطح پلاستیکی مرتب بچینید. حالا مقداری از شکلات آب شده را که با روغن ترکیب کرده‌اید، روی آن بریزید به طوری که یک لایه روی بیسکویت‌ها را بگیرد. سپس روی این لایه را مقداری گردوی خرد شده بپاشید.

۳. ردیف دیگری بیسکویت  بچینید سپس شکلات آب‌شده و پس از آن گردوی خرد شده را اضافه کنید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا مواد تمام شود. معمولا با این مواد چهار لایه می‌توان چید. قالب را درون یخچال قرار دهید تا کاملا شکلات‌ها سفت شوند.

۴. بعد از حدود پنج، شش ساعت قالب را از یخچال بیرون آورده و به آرامی برگردانید. پلاستیک را جدا کرده و شکلات‌ها را برش بزنید. در آخر روی آن را با ترافل رنگی یا پودر پسته تزئین کنید.

فوت‌وفن

برای آب کردن شکلات کافی است شکلات تخته‌ای را داخل کاسه‌ای بریزید سپس کاسه را در کاسه بزرگ‌تری حاوی مقداری آب قرار داده و روی شعله اجاق گاز بگذارید. حالا مدام هم بزنید تا شکلات آب شود. به این روش بن‌ماری می‌گویند.

کد خبر 774216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha