مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷
۰ نفر

کیک بادام زمینی به خاطر داشتن بادام‌زمینی خرد شده، بافتی متفاوت با دیگر کیک‌های ساده دارد و این برای دوستداران بادام‌زمینی یعنی یک پیشنهاد ایده‌آل.

کیک بادام زمینی

همشهری آنلاین: اگر همین الان دوستتان با شما تماس گرفت و گفت که حدود یک ساعت دیگر می‌خواهد به خانه شما بیاید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست و در یک زمان کوتاه یک غذا و یا یک کیک درست کنید. این کیک به خاطر داشتن بادام‌زمینی خرد شده، بافتی متفاوت با دیگر کیک‌های ساده دارد و این برای دوستداران بادام‌زمینی یعنی یک پیشنهاد ایده‌آل.

مواد لازم 
۲ پیمانه آرد
۱ پیمانه شیر ولرم
۴ /۳ پیمانه روغ مایع
۳ عدد تخم‌مرغ
۱ ق م سرپر بیکینگ پودر
۱ پیمانه شکر
۱ ق س پودر نسکافه
۲ ق س پودر کاکائو
۲ /۱ پیمانه خلال بادام‌زمینی
۲ /۱  ق چ پودر هل
۸ /۱  ق چ وانیل
۸ /۱  ق چ نمک

۱  ابتدا دستگاه مایکروفر را با سیستم کانوکشن، ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.
۲  روغن مایع و شکر را در یک کاسه بزرگ ریخته و با همزن برقی مخلوط کنید تا یکنواخت شود.
۳  تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی و با فاصله اضافه کرده، مخلوط را هم بزنید. حالا وانیل و پودر هل را هم اضافه کنید و هم بزنید.
۴  شیر ولرم را هم به مواد افزوده و با همزن مخلوط کنید. بعد از ترکیب شدن مواد، آرد و بیکینگ پودر و نمک را به مواد داخل کاسه اضافه کرده و این بار با لیسک (قاشق مخصوص کیک‌پزی) هم بزنید تا مواد گلوله گلوله نمانند.
۵  حالا مواد آماده کیک را به دو قسمت تقسیم کنید. نیمی را با پودر نسکافه مخلوط کرده و نیم دیگر را با پودر کاکائو مزه‌دار کنید. خلال‌های بادام‌زمینی را هم به نسبت مساوی به هر دو مایه اضافه کرده و هم بزنید.
۶  کف و دیواره قالب سیلیکونی یا پیرکسی را که می‌خواهید کیک را در آن درست کنید، کمی چرب کرده و داخل آن مقداری آرد بپاشید. اول مایه کاکائویی را در قالب بریزید. بعد روی آن مایه نسکافه‌ای را بریزید.
۷  بعد از این‌که مایکروفر گرم شد آن را خاموش کنید و مایکروفر را روی سیستم مایکرو و با بالاترین قدرت (۱۰۰ درصد) تنظیم کنید. قالب را در دستگاه بگذارید و به مدت پنج دقیقه حرارت دهید.
۸  بعد از این مدت بلافاصله قدرت را به ۶۰ درصد تبدیل کنید و کیک را به مدت هفت دقیقه حرارت دهید. بعد از پخت کیک آن را بیرون آورده و با سس شکلاتی یا سس کاراملی تزئین کنید.

در صورت تمایل به جای روغن مایع می‌توانید از ۱۰۰ گرم کره استفاده کنید.

اگر دستگاه شما به سیستم کانوکشن مجهز نبود، می‌توانید آن را در حالت گریل به مدت ۱۰ـ ۸ دقیقه (به صورت خالی) گرم کنید و بعد قالب کیک را مانند روش گفته شده در آن قرار دهید و کیک را بپزید.

کد خبر 774026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha