سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

در زمان پهلوی دوم این میدان به نام «فوزیه» همسر اول شاه که مصری بود نامگذاری شد اما با جدایی شاه سابق و فوزیه این میدان به نام اولین فرزندش، به میدان «شهناز» تغییر نام داد و با پیروزی انقلاب اسلامی به نام میدان‌ امام حسین(ع) مزین شد.

میدان قدیمی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : میدان امام حسین (ع) در شرق تهران واقع شده است. این میدان از غرب به خیابان انقلاب اسلامی، از شرق به خیابان دماوند و از جنوب به خیابان هفده شهریور و البته از شمال به خیابان شهید برادران محمدی که به خیابان آیت‌الله مدنی منتهی می‌شود ارتباط دارد. این میدان پرتردد و قدیمی تهران به دلیل قرار گرفتن بیمارستان امام حسین(ع) و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و قرار گرفتن در مسیر ترمینال شرق تهران و خیابان دماوند یکی از شلوغ‌ترین میادین پایتخت محسوب می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این میدان، برپایی آیین‌های ملی و مذهبی ازجمله تاسوعا، خیمه سوزان و عاشورای حسینی در ایام محرم، اجرای برنامه دسته‌های عزاداری و... در آن است. جالب اینکه در این زمان‌ها شهروندان از نقاط مختلف شهر تهران و حتی نقاط مختلف کشور به اینجا می‌آیند تا در این مراسم شرکت کنند. نهادن نام این میدان به نام سید و سالار دشت کربلا امام حسین (ع) باعث شده تا مردم حس تعلق و علاقه به این میدان شهر تهران داشته باشند و احساس کنند که این میدان همیشه بو و عطر محرم می‌دهد.

این میدان تهران همیشه بوی‌ محرم می‌دهد

این میدان تهران همیشه بوی‌ محرم می‌دهد

این میدان تهران همیشه بوی‌ محرم می‌دهد

کد خبر 773300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha